mandag den 19. september 2011

Skal vi lege tingfinderleg?

Resultatet af en gruppe børnehavebørns tingfinderleg






















Når jeg laver naturvejledning for de store børnehavebørn, leger vi sommetider Tingfinderleg inspireret af Klunse-turen i Joseph Cornells bog "Giv børn del i naturen", som jeg varmt kan anbefale.

I mangel af børnehavebørn, da jeg er på barsel, tænkte jeg på, om der er nogle i blogland, som har lyst til at lege denne leg de næste 20 dage - noget skal vi jo få tiden til at gå med ;-)
  1. En fjer
  2. Nøjagtigt 10 af et eller andet
  3. Et blad
  4. Noget, der kan stikke 
  5. Noget fra et dyr
  6. Tre forskellige slags frugter/frø
  7. Camouflage
  8. Noget rundt
  9. Noget loddent
  10. Noget skarpt
  11. Fem stykker menneskeskabt affald
  12. Noget helt lige
  13. Noget smukt
  14. Noget, der ikke er til nytte i naturen
  15. Noget, der er tygget på (det behøver ikke at være af dig!)
  16. Noget, der laver støj
  17. Noget hvidt
  18. Noget, der er betydningsfuldt i naturen
  19. Noget blødt
  20. Et STORT smil
Det må også gerne være ting fra dit hjem, som har noget med naturen/dagens udfordring at gøre.

Læg en kommentar, hvis du er med på legen ;-)

    2 kommentarer:

    1. Hej Laila... Sikke en fed ide - jeg vil gerne være med :) Tror da jeg skal tage det med på arbejde også :)
      Kh - betine

      SvarSlet
    2. Super :-) Hvis du ikke allerede kender Cornells bog, kan den som sagt varmt anbefales, for der er mange flere gode naturlege i den for både store og små børn
      KH Laila

      SvarSlet

    LinkWithin

    Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...