tirsdag den 27. september 2011

Tingfinderleg #9: Noget loddent

























Det måtte jo handle om alle de lodne, jeg har/har haft i mit hjem; alle mine Maine Coon katte ;-)

Jeg fik mine første Maine Coons i 2000 - Hugin & Munin - hvor Munin (som ligger rundt om mit hovede på min hovedpude hver aften!) stadig lever. Vi har haft opdræt af denne racekat siden 2004, men det har siden 2007 stået på standby, da opdræt og udstilling på højt plan ikke er foreneligt med små børn, og vi ikke vil gå på kompromis med nogen af delene.

Jeg har aldrig været i tvivl om, at dette var racen for mig; jeg elsker deres størrelse - det er jo verdens største tamkat på 4-6 kg for hunkatte og 6-10 kg for hankatte - og så har de det bedste temperament og kaldes ikke for "the gentle giant" for ingenting. På mange måder er de ret hundeagtige, men alligevel helt deres egen, og de 8, som jeg deler hjem med, har hver deres unikke personlighed og udseende.

Jeg har mødt mange dejlige mennesker gennem min interesse for Maine Coons og er også i kontakt med en del af vores killingekøbere stadig - nogle er endda blevet personlige venner. Det er en daglig glæde både at kunne følge mine egne katte, hvoraf en del er opvokset i vores hjem, og også kunne tage del i andres glæde, når vi får hilsner fra killingerne og deres ejere, og selvom man må tage en ekstra tur med støvsugeren, vil jeg ikke undvære dem for alt i verden ;-)

2 kommentarer:

  1. Hmmm låddent.. du får lige historien om vores lille lådne spidsmus. Vi havde tømt pulterkammeret (og fundet retrostof) og skulle have al vores skrammel på genbrugsstationen. Kassevognen stod med åbne døre og så skulle der fyldes i. Manden ville sørge for at vores gamle udslidte damecykel, som havde fungeret som klatrehegn for vores clematis, også kom med. Han snupper cyklen og smider i vognen og hvad løber der lige ud af det gamle dæk; jo en lille spidsmus. Den er altså bare ikke egnet til at have i en kassevogn med diverse reoler og kabler mv. så han fik jaget den ned under et trinbræt. Og dagen efter sat der sørme en lille låden spidsmus i fælden sammen med rosinen.

    SvarSlet
  2. Det var en fin lodden historie, selvom den endte skidt for spidsmusen men godt for mig, fordi jeg arvede noget retrostof ;-)

    SvarSlet

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...