fredag den 7. oktober 2011

Dagens loppefund

I dag har jeg været en tur i KommuneKram sammen med mine forældre.

KommuneKram er en genbrugsbutik drevet af udviklingshæmmede med hjælp af pædagogisk personale, hvor man kan være heldig at finde alle mulige gode sager til yderst rimelige priser - se bare her:



Seks børnebøger, et stykke flaskegrønt bredriflet fløjl og et filtsæt til at lave sommerfugleophæng til den nette sum af 31 kr - for alt! 

Vi har allerede læst de fleste af de nye bøger, og de vakte stor lykke, da børnene elsker at få læst højt, og jeg elsker at gøre det - gerne krydret med forskellige stemmer til de forskellige karakterer i bogen :-) Det er helt sikkert et levn fra min tid på lærerseminariet, hvor vi havde retorik og skulle lære at læse højt og inspirere vores tilhørere, og det er også noget jeg en gang imellem bruger som formidlingsteknik, når jeg laver naturvejledning.

Jeg må indrømme, at jeg blev lidt nostalgisk, da jeg fandt "Den glade løve" og "Havekolonien Dyrefryd", for dem har jeg hørt på kasettebånd, da jeg var barn, hvor de var nogle af mine yndlingshistorier. Bogen med biler var egentlig tiltænkt David, men Helena var også meget interesseret i den, da hun kunne kende tegningerne fra tegnefilmene om "Den travle by", som hun har set mange gange i fjernsynet.

Stoffet er stort nok til enten et par bukser til David eller måske en nederdel til Helena, og til 2 kr, så måtte det bare med hjem til samlingen ;-)

Sommerfugleophænget er helt fantastisk i skønne farver, komplet med alle dele og en fin vejledning, så måske skal Helena og jeg hygge os lidt med det i efterårsferien.

Så hvis du skulle komme forbi Holbæk, vil jeg varmt anbefale, at du smutter en tur forbi KommuneKram, for hvem ved, hvilke kup, du kunne gøre?

1 kommentar:

  1. Hvor er det dejligt at høre de rosende ord om Kommunekram. Vi er også glade for stedet og for at betjene de mange kunder. Vi skal dog lige gøre opmærksom på, at vi ikke længere holder åbent om lørdagen og beder jer derfor om at rette dette på billedet med vores åbningstider. På forhånd tak og på gensyn

    SvarSlet

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...