tirsdag den 4. oktober 2011

En tøsetur med gode fund

I dag har jeg været en tur i Holbæk sammen med Filip og Helena, da hun skulle til kontrol på børneambulatoriet for hendes astmatiske bronkitis. Det gik heldigvis fint, og det ser ud til, at hun er ved at vokse sig fra det, så nu skal vi ringes ved i januar, så lægen kan høre, hvordan vinteren er gået, og så tager vi den derfra :-)

Der er en butik, som vi altid liiiiige må en tur i, når vi er i Holbæk: Tiger :-) Her fandt vi en masse skønne sager: små fluesvampelysetager, en lille kagedåse også med fluesvampe, filtdyr (dådyr og elefant), elastiksnor til hendes elskede perler - i nye farver; lilla og lyserød i stedet for den sædvanlige sorte, og manillamærker i kække farver til mig:

























Vi fik også hentet det nye katalog i Stof 2000, og der er nogle lækre sager, som kommer i butikkerne fra uge 43, bl.a. et nyt mønster med gaveidéer og det mest skønne retroinspirerede stof med små egern og svampe:


















Shoppeturen endte i det lokale antikvariat, hvor jeg for de kontanter, jeg havde i pungen ca. 80 kr - jeg væltede bare mønter og snulder ud på disken :o) - fik disse dejlige bøger:

















Nu har jeg allerede en masse nye syprojekter i tankerne, som skal realiseres, når tiden er til det :-)

Jeg kunne godt tænke mig at prøve at sy en dukke til hver af mine dejlige unger, for jeg er vild med de dukker, som Lisbeth, der har bloggen Smilerynker, laver. Nu har jeg da en bog, som kan hjælpe mig med at finde ud af teknikken, indtil jeg får tid til at tage på et af hendes dukkekurser.

"Håndsyede dukker": Anne Meyer (Klematis, 1993)

Der er også mange fine (og overskuelige projekter) i den skønne svenske bog med tøj og ting, som jeg godt kunne tænke mig at sy, bl.a. den klassiske gymnastikpose fra min barndom og lommeophænget her:

"Tøj og ting som du selv kan sy": Kerstin Lokrantz & Christina Björk (Gyldendals Børnebogklub, 1976)

















Og så er der klassikeren fra Elsebeth Gynther, som udenpå er lidt laset, men alle mønsterark er i super stand, og det er jo trods alt det vigtigste. Her kunne jeg godt tænke mig at sy en buksedragt til mig selv, og det kommer nok på et tidspunkt, når jeg ikke bruger lige så meget tid på små børn, og der er bedre tid til lidt større projekter ;-)

"Tøj du selv kan sy": Elsebeth Gynther & Bjarne Solberg (Borgen, 1981)

3 kommentarer:

  1. Super fede bøger! Og hvor er de bare søde de grønne bøtter med fluesvampe og fluesvampelysestagerne! Wauw - måske man skulle en smut i Tiger?

    SvarSlet
  2. Så tager jeg med på kursus, når den tid kommer...
    Det kunne være så hyggeligt!
    Knuz

    SvarSlet
  3. Camilla - ja, jeg er også ret glad for bøgerne -og smut endelig en tur i Tiger, men pas på der er meget der frister ;-)

    Rikke - glæder mig allerede, søde du ;-)

    SvarSlet

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...