onsdag den 26. oktober 2011

Mums, lagkage!

Jeg er gået igang med julegavenørkleriet i form af en lagkage i filt til Helena:


Der er 8 stykker, så det er bare med at komme igang, men jeg elsker at sy ting i filt, og det er ret hyggeligt at lave, da man hurtigt kan se, at det bliver til noget :-)

Kagens fyld er lavet af et stykke skumgummi, som jeg har klippet/savet ud med en nedstrygerklinge til den rette størrelse kagestykke. Det svinede ret meget - men stykkerne bliver rigtig gode og faste på denne måde i stedet for med fyld af pladevat, for det prøvede jeg først, men det var jeg ikke tilfreds med.

Næste trin er at få syet hjertebånd på kagesiderne på symaskinen og klippe/sy flere jordbær og flødeskumstoppe, for så skal stykkerne bare sys sammen og TA-DA: et styks færdig julegave!

Jeg har tidligere syet cupcakes, doughnuts og småkager til Helena, og dem er både hende og David rigtig glade for at lege med:

4 kommentarer:

  1. Hvor er de bare rigtig fine - kan godt forstå Helena elsker at lege med det :-)

    SvarSlet
  2. Lige noget for kage Rikke :0)

    SvarSlet
  3. Så fint - Jeg skal da vist prøve at gøre dig kunsten efter, til Lunas fødselsdag - regner nemlig med hun får køkken og køkkentilbehør i julegave, og så kan hun jo passende få mad og søde sager dertil i april ;)

    SvarSlet
  4. 1000 tak for jeres søde kommentarer :-)

    Du siger bare til, hvis du skal have nogle mønstre, tips eller tricks, Karina, så Magne og Luna kan lave mad til dig ;-)

    SvarSlet

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...