mandag den 10. oktober 2011

Rie Elise Larsen look a likes

Vejret har været trist i dag med masser af regn, og det har været en våd fornøjelse for både dyr og mennesker. Jeg nåede dog at aflevere børn i tørvejr i morges, men turen hjem til eftermiddag var en våd omgang; ungerne hyggede sig i tørvejr inde i deres store cykelvogn fra Sorte Jernhest, mens jeg blev våd, selvom jeg havde regntøj på, da jeg var motor ;-)

Jeg har haft besøg af en masse fugle i haven i dag på trods af vejret, bl.a. en del solsorte og skovspurve, der sad i tørvejr på Helenas foderbræt, som hun har lavet sammen med sin morfar. Jeg fodrer fuglene hele året, og nyder dagligt synet af dem, når de kommer for at spise, for foderbrættet er placeret få meter fra vores køkkenvinduer.

Fuglebesøgene og det dårlige vejr gav mig lyst til at lave noget hyggenusseri med fugle som tema, så derfor har jeg prøvet at lave Rie Elise Larsen look a like fugle - den sidste har jeg lavet, imens David og Helena klippede, klistrede og tegnede:


Fuglene hænger nu på den franske dør ind til stuen - jeg skal nok tage nogle bedre billeder, når det bliver lyst igen, så man rigtig kan se farverne ;-)

Papiret og træperlerne er fra Tiger, snoen er DMC broderigarn, og blomsterne har jeg klippet ud af filt. Øjnene har jeg klippet ud i alm. hvidt papir og malet sorte med en sprittusch, og hjertet er sat fast med ståltråd.

Mønsteret til fuglen har jeg fundet hos Joan, der har bloggen Wooz.

2 kommentarer:

  1. Hvor er de bare fine...
    Jeg får helt lyst til at lege med papir..
    Ha´en dejlig dag.

    Knus Susi

    SvarSlet
  2. Hej Susi
    1000 tak skal du have - og i lige måde :-)

    KH Laila

    SvarSlet

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...