fredag den 25. november 2011

Adventssok til Helena ♥

Lige siden jeg fik min forbinding af fingeren, har jeg haft travlt med at indhente alt det, jeg ellers havde planlagt, at jeg skulle nå at sy inden jul ;-)

En af de ting, jeg gerne ville nå, var at sy en ny adventssok til Helena - og her er den så - syet i noget af hjertebankerstofferne: røde Blafre elefanter, røde Graziela hjerter og det skønne retro stof med lyserøde/gule blomster, som jeg har købt i en stofpakke hos Æbleblomst. Mønstret til sokken er fra bogen "Jul med Tildas venner", hvor jeg selv har klippet baner i passende størrelse inspireret af Kasparas fine sokker.

Bagsiden er af det kløvermønstrede stof, som jeg købte som en lille rund dug i sommers på et loppemarked i Nykøbing Sjælland - jeg tror, at jeg gav 5,- for det, og har lige siden gået og luret på et projekt at bruge det til. Sokken er foret med en rest mønstret poplin, jeg havde i gemmerne, så der blev også ryddet lidt op ;-)

Lyset er elendigt, for det er nærmest mørkt hele dagen, men jeg håber, at I alligevel kan få et indtryk af sokken - jeg er i hvert fald rigtig glad for den og ved, at min lille pige vil blive så glad, når hun skal have adventsgave i den på søndag :-)

6 kommentarer:

  1. Bestiller lige en ;0)
    Nickeline syntes den er for lækker! Psss også jeg.

    Knuz

    SvarSlet
  2. Tak, søde - beklager men det er unika, så jeg kan ikke lave en magen til, men du kan godt låne mønster og få lidt elefanter, hvis du selv vil sy en til Nickeline ;-)

    SvarSlet
  3. Hvor er den bare helt vidunderlig - Jeg drømmer så meget om at sy en julesok selv til Luna (Magne fik en af min fætters svirgermor, men af uvisse årsager er der ikke faldet en af til Lillesøster) men har ikke nogle egnede stoffer der er store nok, så super ide med patchwork - kan jeg måske låne et mønster af dig, eller er det helt umuligt at tegne efter en færdig (Magnes)?

    SvarSlet
  4. 1000 tak, Karina - jeg nyder også at se på den hver dag på Helenas værelse, hvor den hænger på dørhåndtaget og venter på, at adventsnissen kommer på søndag :-) Jeg sender mønsteret på Helenas julesok med i min pakkelegs-pakke til dig, så Luna også kan få en fin julesok...

    SvarSlet
  5. Super sødt af dig, men det behøves alligevel ikke, da jeg som du kan se på bloggen min, i går aftes blev stædig, og løste julesok gåden, ud fra Magnes :D

    SvarSlet
  6. Karina - go girl - hvor er det blevet en fin julesok, du har syet til Luna - du får nu alligevel mit mønster, da din pakke er sendt afsted ;-)

    SvarSlet

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...