fredag den 11. november 2011

Lidt loppefund

Jeg havde sat mig for, at jeg ville en tur i Holbæks genbrugsforretninger idag på jagt efter spændende ting og sager. Turen blev sammen med både Filip og Helena, da hun har været hjemme fra børnehaven de sidste par dage pga. maveproblemer.

Jeg havde jo håbet på at finde noget dejligt retrostof, men så skal jeg vist finde en anden by at lede i, for det var der absolut INTET af, men tilgengæld fandt vi det her:
Jeg kan godt lide dåser og faldt for denne 70'er skønhed med IRA-pigen på. Den er i super stand uden en eneste bule eller rust, og prisen var også temmelig god (40,-), for normalt ligger den slags IRA-dåser på ca. 100,- og op efter.

En ny traktorbog (4,-) til David i pap - han eeeelsker traktor - og Den lille prinsesse (4,-) til Helena, som hun er rigtig glad for at se som tegnefilm i børnetimen. Og så var der dømt ren nostalgi, da jeg fandt Fru Pigalopp bogen (2,-), for jeg elskede at høre Fru Pigalopp på LP, da jeg var barn.

Og så måtte der jo lige lidt jul med hjem også i form af denne lille juledug/stof til 5,-. Måske kan den bruges til en julesok eller lignende - hvem ved, hvad jeg finder på ;-)


4 kommentarer:

  1. Super dejlige og fine ting :0) vi må slå os sammen og køre på jagt efter reto stof i andre byer.. For jeg finder heller aldrig noget her!

    Knuz

    SvarSlet
  2. Hi-Hi, sådan en juledug har min mor og jeg kan huske den fra min mormor. Og så hørte jeg også fru Pigalopp (kan ikke huske historien, kun navnet) Knus

    SvarSlet
  3. Jeg var heldig med at finde noget retrostof (sengetøj) i en lille gemt genbrugsbutik i et boligkompleks omkring cirkusskolen. Der var et stort vægmaleri på et af de store endemure. Mere kan jeg ikke huske, da jeg var på højskole og blev fulgt derhen af nogle mere stedkendte. Og så var det billigt - 2 kr per del!!!!

    SvarSlet
  4. Pernille - Sjovt nok kan Rikke også kende den dug fra hendes mor/mormor - det må være jeres årgang ;-) Jeg låner gerne Pigalopp historien ud, hvis Nanna også skal "tvangsindlægges" til lidt retro-historie...

    Prinsesse Suh - Det lyder som lidt af et kup! Tingene har jo ændret sig en del efter priserne at dømme på det gamle sengetøj, som vi jo er en del, der går og sukker over ;-)

    SvarSlet

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...