tirsdag den 1. november 2011

Om at samle - en beretning om retrokrus og solskin

I dag skinner solen for første gang i mange dage, og der er ingen tåge, men gråblå himmel med enkelte passager af ren blå efterårshimmel.

Solen har inspireret mig til at vise jer nogle af mine yndlingsting i gult - heriblandt et krus fra min lille samling af retrokrus fra engelske Staffordshire Potteries. Der findes en gruppe på Flickr, som er dedikeret til retrokrusene, og den er bestemt et besøg værd, hvis du også har en svaghed for disse 60'er/70'er skønheder :-)

De fire krus - med undtagelse af det turkis med citroner i Art Nouveau stil (som er købt hos Genbrugsmode) - har jeg arvet fra mine svigerforældre. Indtil jeg kastede min kærlighed på dem, stod krusene i deres sommerhus, og nu glæder jeg mig dagligt over deres skønne farver og motiver.

Det gule krus, som har været i brug idag, har samme farver som mit nye thekøb fra Løv og den dejlige Nesquick dåse, som er fra Kvickly, hvor jeg fik den gratis.

Hvad samler du på?


5 kommentarer:

  1. :0) samler.. Hmmm samler... Nej det gør jeg ikke ;0) for der har altid været nogle før mig, som har købt det hele...

    Knuz

    SvarSlet
  2. Jeg er ikke rigtig en samler - men hvis du spurgte min mand, ville han nok sige at jeg samler på kogebøger - og det gøre jeg jo nok også :-)

    SvarSlet
  3. He He - så er det jo godt, at vi kan bytte lidt stof, Rikke-pigen, så du ikke bliver helt snydt :o)

    Camilla - det er da heller ikke det dårligste at samle på, for så får din mand da også glæde af dit samleri ;-)

    SvarSlet
  4. Hej..

    Vil lige høre om du skulle have nogle af dine fine krus til salg?

    Mvh Lise

    SvarSlet
  5. Hej Lise

    Nej, jeg vil desværre ikke sælge nogle af mine retrokrus, da jeg er rigtig glad for dem og bruger dem hver dag :-)

    KH Laila

    SvarSlet

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...