tirsdag den 15. november 2011

Kalendergave til vuggestuen

Hos Spilopperne (Davids vuggestue) julehygger de hvert år i december måned.

En del af hyggen består selvfølgelig af, at de laver juleoverraskelser/gaver til mor & far, synger julesange, holder julefrokost, spiser pebernødder - ja bare ren jule råhygge - men de har også en pakkekalender.

Pakkekalenderen går ud på, at hvert barn medbringer 1 stk. julepynt pakket ind som gave - gerne hjemmelavet - for det er ikke noget gaveræs, vi er ude i, men kun for hyggens skyld.

Når de har samling om morgenen, så skiftes børnene til at åbne en pakke (sin egen), og pynten bliver hængt på deres julegren i loftet. Det hygger de sig meget med, og børnene synes selvfølgelig, at det er spændende at se, hvad der gemmer sig i pakkerne ;-)

Trods min store forbinding på højre pegefinger - og ja jeg er højrehåndet ;-) - så har jeg fået lavet den pakke, som David skal have med i år: et julehjerte i HAMA-perler med bolsjestribet snor i som ophæng. Gavemærket i træ er fra Netto.

4 kommentarer:

  1. Sikke en hyggelig tradition, og fin gave du har fået lavet - på trods af fingeren :)

    Har du et mønster til pixibogs etuier? For så ville jeg tage stof med, og klippe ud til lidt julegaver på torsdag ;)

    SvarSlet
  2. 1000 tak - og ja, det har jeg, så det kan vi sagtens lave :-)

    SvarSlet
  3. Du er altså bare for sej, søster :-)

    SvarSlet
  4. sikke en god ide, den tager jeg da lige med på arbejde (jeg er pædagog i en vuggestue :)

    SvarSlet

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...