søndag den 20. november 2011

Weekendens små overraskelser

Lørdag kom min storesøster på besøg fra lørdag til søndag, så hun kunne aflaste os lidt og hygge om os, og det har bare været skønt ;-)

Med sig havde hun en dåse med hjemmebagte småkager, som hun, min mor og mine forældres underbo - og min ekstra "storesøster"- Helle, havde bagt i torsdags, UHM :-)

Der bliver bagt seriøst mange julesmåkager i min familie, så det her var bare en lille portion af 1. runde, hvor der blev bagt 300 stk. pebernødder, 582 stk. vaniliekranse, 171 stk. specier og 223 stk. køre-rundtkager svarende til ialt 1.276 stk./9,295 kg! Julesmåkagerne var selvfølgelig i den fine retrodåse fra mors gemmer - den vil jeg altså gerne arve...

Apropos arv, så havde hun også lidt "forskud på arven" med fra min mor: en fin lysestage købt i mine forældres ungdom i Illums Bolighus, der ligner Rolf-stagerne, der er så populære i øjeblikket. TAK mor, den er så fin - nu skal jeg bare finde et lys, der passer ned i det lille hul :-)

Posten har også været med en lille pakke til os i denne weekend, for jeg havde fundet endnu en Fru Pigalopp bog på nettet til den store sum af 10,-. Den er allerede blevet læst, og selvom den lugter lidt af gamle cerutter, så er det vel kun med til at understrege retrofølelsen, for lugten minder mig om min afdøde mormor...



1 kommentar:

  1. Bare det var mig :0) der var i dine sko i lørdags! Har ingen storesøster, så må bage selv.... Og den stage må gå på skift i vores hjem.

    Ses snart!
    Knuz

    SvarSlet

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...