fredag den 16. december 2011

Hama jul

Jeg elsker at lave ting i Hama-perler og har med inspiration fra to andre dygtige bloggere; Karina, Uglemors Verden, og Lone, Kram og Krea, kreeret en engel og et juletræ.

Det bedste ved Hama er, at ungerne synes, at det er sjovt, når mor også gider at lege med deres legetøj, og at vi sammen kan lave nogle fine ting med noget så simpelt som plastikperler, lidt guldtråd og en træperle :-) Sådan lærer de jo også, at det, man selv laver, kan være lige så fint (eller finere), som det man kan købe og opdager glæden ved selv at skabe noget med sine hænder og lidt fantasi.

I min barndom var det Jørgen Clevin, som inspirerede børn og voksne til at klippe/klistre, og idag er det programmer som Shanes Verden og Art Attack, som mine børn får deres inspiration fra...og hånden på hjertet, så smugkigger moderen også med, da de tænder mit gamle billedkunstlærer-gen og giver idéer til nye projekter ;-)



5 kommentarer:

  1. Hvor er de fine! Dejligt når vi kan inspirere hinanden herinde;-)

    SvarSlet
  2. Ja, det er netop det skønne ved at blogge :-)

    SvarSlet
  3. Hvor hyggeligt - dejligt når vi får inspiration fra hinanden ;-)

    Dit link til min side ender ved julemærker, tænker du nok ville have linket til mine engle, hi hi :-)

    SvarSlet
  4. Nå for søren - det link må jeg hellere få rettet ;-)

    SvarSlet
  5. Fed ide med englen med kuglehoved. jeg har også lavet en hel katagori bare med hama på min blog. "mine" perle-engle kan du se her: http://brombleberries.blogspot.dk/2012/12/perle-engle-pynt.html

    SvarSlet

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...