onsdag den 14. december 2011

Jeg kan hækle!

I går var min søster på besøg og udover at hygge, så var formålet med dagen også, at hun skulle prøve at lære mig at hækle, for det har jeg aldrig rigtig prøvet - og det lykkedes!

Jeg har hæklet den brune bund på denne muffins med mønster af lille hottentott, og så har min søster hæklet toppen og hæklet dem sammen. Pynten, i form af plastikperler fra Tiger, har David hjulpet mig med at vælge ;-) Selve kagen er måske ikke så fed - ligner lidt en bold, som manden så diplomatisk sagde det (fjols :-P) - men den er ok at lege med, for ungerne har da adopteret den med det samme.

Jeg er ret stolt af mig selv - specielt fordi jeg ikke blev hysterisk - smed kun med det en enkelt gang, hvor det gik i kludder - og ellers prøvede jeg stædigt (meget stædigt!) og omhyggeligt at knække koden med det hækling!

Tror nu ikke, at det er noget, jeg kommer til at dyrke i stor stil, da jeg taber overblikket over, hvor jeg er nået til, når jeg samtidig skal holde øje med Filip, og så synes jeg, at det tager aaaalt for lang tid, før det bliver til noget...måske er det også, fordi jeg ikke skal vælge noget, der egentlig er for svært for en begynder, men ellers gider jeg ikke, hvis der ikke er nogle udfordringer, og det ikke bliver til noget, der kan bruges=pænt/perfekt i mine øjne!

Så kære læser - hvad siger du - er du til hækling - og skal jeg give det en chance mere, eller skal jeg bare holde mig til det sikre, som jeg kan i forvejen?

15 kommentarer:

  1. Hækle et par stykker til mig skal du ;-p

    Den er perfekt i mine øjne, flot stykke arbejde! Trir jeg må med næste gang din søster kommer.

    Knus knus

    SvarSlet
  2. Den er simpelthen så super fin, bare bliv ved med det;) du kan jo sagtes. Vil også gerne lære at hækle:)

    SvarSlet
  3. Som Rikke og Mia, bliv ved - Du kan jo allerede - Glæder mig til at du og Rikke kan lære MIG at hækle - Har sat mig det mål for 2012 at jeg SKAL lære at hækle - Mindst en julegave til næste år skal være en hæklet gave ;)

    Og jeg synes overhovedet ikke den ligner en bold!!!! det er en skøn og fin kage ;)

    SvarSlet
  4. 1000 tak for jeres mening - kan godt høre, at jeg hellere må hækle videre - og det lyder som om, at der er basis for, at vi skal hækle til næste kreadag hos mig? Og Mia skulle du komme forbi Sjælland - nærmere bestemt Holbæk - en gang i det nye år, så er du selvfølgelig også velkommen, når Rikke, Karina og jeg skal nørkle ;-)

    SvarSlet
  5. Årh ville jeg meget gerne:) Ville være super hyggeligt:D Mon ikke jeg kunne finde en færge og tage turen over på et tidspunkt:D

    SvarSlet
  6. Det må vi helt klart prøve at finde ud af - du kan jo bare tage Oliver med, for Filip og ham er jo næsten lige gamle, og det vil da kun være hyggeligt med en ekstra lille mand, selvom de saboterer deres mødres hækletøj :-)

    SvarSlet
  7. Ville være super hyggeligt:) Men puha, Holbæk er jo langt væk;) Håber det passer med færgetiderne:S ellers må vi tage over gaaab om morgenen, så er vi kl halv ti kbh også ved jeg ikke hvor langt tid det tager med tog til Holbæk? Er rimelig turist når jeg bevæger mig over på den anden side af vandet;)

    SvarSlet
  8. Det er en super fin kage, du har hæklet :o)
    Lige til at spise ;o)

    SvarSlet
  9. Du kan hækle - båp båp ;-) Der er nu altså også andre masker end luftmasker og fastmasker....men du er da igang!!

    Jeg er faktisk ret stolt af, at der ikke var nogen af os, der gav op. HURRA for vores stædighed :-)

    Bare sig til når du er klar til næste lektion!!

    SvarSlet
  10. Christina - tak, skal du have :O)

    Søster Christina - ja, jeg er i gang og klarede det kun ved grundig coaching og nej, jeg aner ikke, hvad det hed, det jeg hæklede, men jeg gjorde det ;-) Jeg er klar - hvad siger du til Oreos på lørdag?

    SvarSlet
  11. Det er bare en aftale :-) Har jo allerede næsten hæklet en hel Oreo...og der er "kun" 3 omgange i hver "kiks", så mon ikke vi hurtigt kan klare et par stykker ;-)

    SvarSlet
  12. Så er det godt, at mor og far kommer med, for så kan de lege med ungerne, mens vi har fred og ro til at hækle :-D

    SvarSlet
  13. Super hyggeligt, hvis du også kom med Mia - du er velkommen til at komme med hjem til en overnatning i kalundborg, også med Oliver, inden du tog tilbage med båden ;-)

    Og Laila, Vibeke (Simselimsen) vil også meget gerne med til vores Krea-dag ;-)

    SvarSlet
  14. Synes du bare skal finde noget du synes kunne være hyggeligt at hækle og så fortsætte. Du har jo godt fat i det.

    SvarSlet
  15. Synes du bare skal finde noget du synes kunne være hyggeligt at hækle og så fortsætte. Du har jo godt fat i det.

    SvarSlet

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...