tirsdag den 13. december 2011

Julegaver #3

Så blev Helenas lagkage endelig færdig :-)

Vores gamle nabo, Lisbet, arbejder hos Bageriet Vendelbo i Holbæk, så her var jeg så heldig at få fat i en konditoræske, som lagkagen kan være i. Låget på æsken er blevet beklædt med papir fra Søstrene Grenes - selvfølgelig med små kager på ;-)

Der er 8 lagkagestykker i skumgummi, som er beklædt med brun, hvid og lyserød filt, og på toppen er der monteret tre "flødeskumstoppe" og et jordbær (fyldt med pladevat). "Syltetøjet" imellem de brune lagkagebunde er et lyserødt bånd med hvide hjerter på, som jeg for mange år siden har købt i vores lokale DagliBrugs.

For nem opbevaring/transport har jeg syet et bånd i brun filt med brunt silkebånd med lyserøde prikker på. Båndet har fået påsyet brunt velcrobånd i hver ende og kan lukkes rundt om lagkagestykkerne, så de bliver til en stor kage i stedet for 8 små stykker.

Med undtagelse af det lyserøde hjertebånd ("syltetøjet") og transportbåndet, er alt håndsyet, så det har taget sin tid, og heldigvis er jeg rigtig glad for resultatet.

Så nu glæder jeg mig til at blive budt på lagkage, når vi leger theselskab på Helenas værelse - og jeg er sikker på, at David og bamserne nok også gerne vil bede om et stykke eller to :-)

6 kommentarer:

  1. Super fed. Man bliver jo helt lækkersulten!

    SvarSlet
  2. Sikke en flot gave - den bliver med sikkerhed et hit!
    Jeg synes, at det er imponerende, at du har lavet den selv. Godt gået! :)

    SvarSlet
  3. Tak, skal I have for rosen - må indrømme, at jeg også bliver helt sulten, når jeg ser på billederne :-)

    SvarSlet
  4. Årh hvor er den blevet vidunderlig - så fin og lækker ser den ud - Den bliver HELT sikkert et kæmpe hit ;)

    SvarSlet
  5. 1000 tak Karina - så kan du godt snart komme til theselskab, nu kagen er færdig ;-)

    SvarSlet
  6. Ihhh, hvor er den bare fin, Laila !!!!

    SvarSlet

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...