lørdag den 3. december 2011

Læsning og bogkup

Samme dag, som jeg fandt det fantastiske retrostof i KommuneKram, fandt jeg også nogle nye bøger til ungerne.

Indrømmet - vi har maaaange bøger - og der kommer hele tiden flere til, for jeg elsker selv at læse og også gerne højt for børnene, og så er det rart at have nogle forskellige at vælge imellem ;-)

Både manden og jeg elsker fantasy genren, og bogreolerne bugner da også af både Harry Potter, Eragon, Skyggernes Lærling og Ringenes Herre, mens børnebøgerne er en god blanding af bøger fra vores barndom og nye.


Læsning er i det hele taget et emne, som jeg går meget op i - nok både i kraft af min læreruddannelse, og så kommer jeg også fra en familie, som altid har læst meget, så det har været en naturlig del af min opvækst.

Sammen med min dygtige grafiske kollega, Rikke, og bibliotekar Signe Thaarup, har jeg udarbejdet et hæfte, der giver gode idéer til, hvordan bøger og dialogisk oplæsning kan inddrages i de pædagogiske læreplaner.

Hæftet hedder "Læs og lær - idéer til de pædagogiske læreplaner" og kan frit downloades fra Holbæk Biblioteks hjemmeside.

Nå - vi kom jo fra bøgerne fra KommuneKram, og her er de så (samlet pris 26,-):


De 5 bøger i højre hjørne er jeg særligt glad for, da de er fra 60'erne og 70'erne

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...