torsdag den 12. januar 2012

Av, av av av av!!! #2 - Et dilemma

I dag har jeg været til undersøgelse på privathospitalet Hamlet. Det var ikke så slemt, som jeg havde gruet for, og lægen var rigtig sød og dygtig til at forklare, hvad der var galt.

Det viser sig, at jeg HELDIGVIS ikke har hæmorider men en rift i endetarmen, der var lidt inficeret, så nu har jeg fået antibiotika til de næste 7 dage, og så skal jeg snakke med lægen om, hvad vi så skal gøre.

Der er nemlig det lille problem, at jeg egentlig skulle behandles med noget nitroglycerinsalve for at speede helingsprocessen op og tage smerterne, der stammer fra kramper i lukkemusklen (undskyld detaljerne ;-)), der også kramper op i skeden, da tingene jo ligesom hænger sammen. Salven må jeg bare ikke få så længe, jeg ammer :-(

Kuren er på 6 uger, så det er en længere periode, for ellers kunne man måske have klaret den med modermælkserstatning, hvis det var kortere tid, for amningen kan man jo nok godt starte op igen, hvis man ønsker det...

Filip er snart 7 mdr. gammel og er startet på fast føde. Han trives fint med grød og mos to gange om dagen og skal snart til at gå op på tre måltider om dagen, resten af tiden ammes han fortsat. Jeg trives fint med amningen, og har ammet de andre to til de var omkring 9 mdr., og har egentlig ikke lyst til at stoppe, for jeg vil gerne give ham de bedste mulige betingelser fremadrettet. Omvendt har jeg mange smerter og ville også gerne snart have et normalt liv igen...

Jeg kan jo vente og håbe på, at det bliver bedre nu, hvor jeg har fået antibiotika, og tager måske sorgerne på forskud, men jeg kan mærke, at det går mig på, fordi jeg ikke ved, hvad jeg skal gøre, hvis det ikke hjælper.

Så spørgsmålet er så, hvad synes du, at jeg gøre?

Mit lille dilemma - Filip eller medicin?

5 kommentarer:

  1. Dejligt du slipper for operation:0)
    Det er et svært dilemma for dig.Men det er dig der har smerterne og kun du kan mærke, hvor ondt det gør. Samtidig er du den eneste der ved, hvor meget amning betyder for dig.Du er nød til at mærke efter med dig selv, hvad der er bedst for dig.(uden at tænke på hvad andre eller bøgerne siger;0)
    Jeg har nok ikke været til den helt store hjælp,men er sikker på at du træffer den helt rigtige beslutning til sidst.
    Mange tanker Laila.

    SvarSlet
  2. Du tager din antibiotika i de næste 7 dage og ser tiden an. Da der er en infektion, er jeg sikker på at denne er med til at gøre det hele lidt mere pinefuldt. Denne skulle jo gerne forsvinde efter et par dage med antibiotika, så du vil sikkert allerede efter weekenden vurdere om det er godt eller skidt <--- bemærk udtrykket!
    Jeg syntes at du skal fortsætte med amningen så længe det går godt og han gider osv. osv. Det er nemlig en tid som bare aldrig kan komme igen. Det er noget at det som bare er superhyggeligt og som giver dig friheden til at passe symaskinen imens :o)
    Håber på de bedste fremskridt for din numse.
    Knus og klem fra KrusPersillen

    SvarSlet
  3. PS: du har en helt normalt liv..... og er helt normal.... Alle og enhver ville naturligvis skrive om numser og nitroglycerin, hvis de havde en anledning.

    SvarSlet
  4. Jeg tror, at jeg ser tiden an og håber på det bedste :-)

    Laila - du har helt ret - det er mig selv, der skal træffe valget, men derfor er det alligevel rart at høre andres mening ;-)

    KrusPersille - du har som altid ret og tak for din omsorg :-) Du klagede over, at jeg ikke har været nørdet nok i et stykke tid - måske vi skulle overveje, om jeg skal skifte titel til numse-nørd i stedet for natur-nørd :-D

    SvarSlet
  5. Jeg synes også det kun er dig selv der kan vurdere hvor ondt du har - jeg vil kun sige, at hvis du til sidst alligevel er nødt til at stoppe amningen, så er det også super hyggeligt med flaske, og så kan både farmand og specielt storesøster også nyde at give lillemanden mad, er sikker på helene ville elske det ;-)

    Ikke for at anbefale det, men for at fortælle at der også er hygge ved den mulighed :-)

    Dejligt du slipper for operationen for øvrigt, håber du hurtigt bliver klar igen, og kan fortsætte med amningen så længe du har lyst ;-)

    SvarSlet

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...