fredag den 13. januar 2012

En tur til Nordisk Films gamle rekvisitlager

Min søster kom igår for at muntre mig lidt op og holde mig med selskab. Med sig havde hun en flot buket blomster i "tøsefarver" (som Helena kalder lyserød og lilla ;-)) fra mine forældre og hende - og ih, hvor blev jeg glad :-)

Hun har sovet hos os, og idag, da ungerne var kommet i børnehave og vuggestue, foreslog jeg en loppetur, der blev til et besøg på Nordisk Films gamle rekvisitlager, som består af 1400 kvadratmeter med pallereoler fra gulv til loft.

Jeg havde set, at Anna og Helene havde omtalt stedet på deres blog, og set de fine ting, de var kommet hjem med, så det måtte prøves og afsted kørte vi!

HOLD da op, hvor er der meget - ikke nødvendigvis noget, man vil købe - men bare mængderne er enorme, og det er fuldstændigt uoverskueligt med reoler i 5 etager og papkasser med alverdens ting og sager! Men sjovt var det og koldt (husk godt med tøj, for lageret er uopvarmet!), og vi fandt da også nogle fine ting, som I nok skal få at se ;-)

For at gøre nogle vilde kup a la Annas og Helenes (hvilket selvfølgelig er individuelt, hvad det er...), kræver det vist, at man kravler op på de vakkelvorne trappestiger og stiger for at prøve at overskue det hele, men det havde jeg altså ikke lige lyst til med Filip i bæresele, og følte egentlig heller ikke behov for det, for jeg var godt tilfreds med mine småting ;-)

Priserne på tingene var til forhandling (og ikke angivet på tingene, for så ville de aldrig blive færdige, hvis de skulle sætte prismærker, he he) og bestemt ikke ublu.

Lageret er på gården Juellund, Slimmingevej 30, 4100 Ringsted. Der er åbent fredage, lørdage og søndage i januar og februar (med undtagelse af weekenden 17. - 19. februar) fra kl. 10-15, og det er bestemt et besøg værd om ikke andet, så for at opleve stedet, for det er ret spøjst :-D

Her er lidt mobilfotos fra lageret idag - håber, at I kan fornemme stedet på trods af den dårlige kvalitet...

4 kommentarer:

  1. Hold da op! Det ser spændende ud - øv at det ligger så langt væk;-) Men jeg glæder mig til at se hvilke fund du har gjort;-)

    SvarSlet
  2. wauw...tak for info..... Næste weekend skal jeg da vist en tur til Ringsted!!!

    SvarSlet
  3. Fedt... adresse og åbningstider er noteret. Jeg tror måske også lige jeg finder en tur til Ringsted.

    SvarSlet
  4. Lone - ja, det er vist lidt for langt væk fra dig, men du er da ellers ret god til at gøre nogle kup i jeres genbrug, som jeg bliver misundelig over ;-)

    Marianne og Pernille - ja, afsted med jer - det må I ikke gå glip af!

    SvarSlet

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...