mandag den 23. januar 2012

Patchworktæppe til bilen #2

Så blev jeg også færdig med et patchworktæppe til bilen til David :-)

Tæppet er syet ud af firkanter i 20x20 cm (incl. sømrum) ligesom Helenas tæppe.

Retrostoffet er resterne fra mit kup i KommuneKram (suppleret med et par stykker fra min stofpakke fra Æbleblomst og et enkelt fra en byttehandel med Karina, Uglemors Verden). Bagsiden er nougat fleece fra Stof & Stil.

Det er et rigtigt solskinstæppe til min store, dejlige dreng i en skøn kombination af gule, orange og brune nuancer, som er mere 70'er retro end storesøsters tæppe, og jeg ved, at han glæder sig så meget til, at hans tæppe også er færdigt :-)

Som du nok har bemærket, har jeg igen fået gang i systuen, og det er fordi mit antibiotika har virket, så jeg ikke længere har smerter og igen har overskud til at være krea og en glad mor - SKØNT! Oven i hatten behøver jeg heller ikke at tænke mere over ammestop, fordi jeg ikke behøver mere medicin, så Filip og jeg kan fortsætte vores lille hyggestund sammen ;-)

Ha' en dejlig dag :-)

"Stregerne" i toppen er genskin fra tørresnoren, da jeg har taget billede ude...

6 kommentarer:

  1. Hvor er det bare skønt - kan ikke lade være med at tænke på sommer og sol, men synes du har glemt nogle elefanter? ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, ik' - jeg er også helt vild med de farver :o) Nå, så det synes du - jeg har valgt at gemme elefanterne til nogle større projekter, da jeg synes, at det er synd at skære for meget i motivet, og stoffet et for tyndt/gennemsigtigt, så man kan se sømrummene, og det kan min perfektionisme ikke rigtig lide ;-)

      Slet
  2. Hvor lækkert, og rigtig sommerskønt i farverne :-)

    Kan ikke lige huske om jeg fik kommenteret på Helenes skønne tæppe eller kun kigget, men det er jeg altså også helt vild med farverne på - synes virkelig du er god til farvesammensætning :-)
    Glæder mig til at se hvad du finder på til mindstemanden, for han skal vel også have et :-D

    SvarSlet
    Svar
    1. 1000 tak skal du have Karina :-) Jeg tænker, at det må være min billedkunstlæreruddannelse, der er mig til god hjælp, når jeg sætter farver sammen, men det er også noget af det, jeg synes, er sjovest ved at sy patchwork ;-)
      Jeg er gået i tænkeboks mht. til et tæppe til Filip...

      Slet
  3. Så er det okay Laila;) Men ville nu være så fint;P

    SvarSlet
    Svar
    1. Det kan jo være, at jeg ændrer mening, men indtil videre går jeg efter at sy nogle større projekter af de kære elefanter, hvor de rigtig kommer til deres ret :O)

      Slet