torsdag den 19. januar 2012

Patchworktæppe til bilen

Igår var jeg så heldig, at Filip tog en ordentlig formiddagslur, så jeg havde tid til at lave lidt krea igen ;-)

Jeg nåede at få skåret 25 firkanter på 20x20 cm (incl. sømrum) og syet dem sammen i baner, inden han vågnede. Det er jo fantastisk med sådan en rullekniv - meget lettere og pænere resultat end før, hvor jeg tegnede og klippede op - så 1000 TAK mor og far STORESØSTER (tilfreds nu ;-)) for min julegave ;-)

Resten af tæppet blev syet igår eftermiddags og her til morgen, så TA-DA hermed et færdigt patchworktæppe på 90x90 cm!

Retrostoffet er fra mit kup i KommuneKram (suppleret med et enkelt fra min stofpakke fra Æbleblomst), og bagsiden er lilla fleece fra Stof&Stil, som jeg havde på lageret, fra jeg syede Helenas sengetæppe og var usikker på, hvilken fleece, jeg skulle vælge.

Tæppet skal som sagt bruges i bilen og er selvfølgelig til Helena med de tøsefarver ;-)

Når jeg får tid = Filip sover, skal jeg igang med et tilsvarende til David syet af resterne fra mit KommuneKram-kup, så jeg kan få tyndet lidt ud i stofbunkerne, hvilket jo er ganske rart...så har jeg nemlig en undskyldning for fylde lageret op igen ved at købe noget nyt, ik :-D

6 kommentarer:

  1. Ved ikke om jeg skal blive fornærmet, men det var altså en julegave fra mig!!!
    Ammehjerne eller hva'?! ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Sådan går det, når man skal holde øje med, hvad ungerne får samtidig med, at man selv pakker julegaver ud :-D Jeg har rettet teksten og takket min søster i stedet for (det var sgu da mor, der købte den, så meget kan jeg da huske ;-P)

      Slet
    2. Godt husket ;-) Og nu er storesøster glad og tilfreds :-)

      Slet
  2. Super flot !
    Jeg glæder mig også til at komme i'gang med mine tæpper... Men må vist lige forbi stof 2000 og have mig en sådanne skære :)
    Men først tjek af øje (øjne) før der kan nørkles igen!

    Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Kan jeg godt forstå - men pas nu på dine øjne søde ;-) Det er billigst at købe patchworklineal og rulleskærer i Stof & Stil.

      Slet
  3. Hvor ser det fint ud - er helt vild med farvesammensætningen (:

    - Kit

    SvarSlet

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...