mandag den 6. februar 2012

DYMO-drøm anno 1965 ♥

Det er vel ingen hemmelighed, at mange bloggere har genopdaget DYMO'en her på det seneste, og ja jeg vil også være med på DYMO-dillen!

Derfor spurgte jeg min mor, om hun egentlig ikke lå inde med sådan en på fjernlageret - og sørme om hun ikke havde fundet hele to!

Den ene kan jeg huske fra min barndom (den med det grønne bånd og børnenes navne...), men den anden er jo et stykke historie i sig selv: Den er fra 1965 og bor i denne skønne brune "læderkuffert", som desværre er revnet i ryggen, og indmaden er løst i låget, men det kan nok fikses.

DYMO'ernes Rolls-Royce har været brugt af en af min fars tidligere chefer, der var stadsgartner i Roskilde. På et tidspunkt har min far så reddet denne skønne maskine fra at blive smidt ud til fordel for en af de nye labelsprintere, der er meget hurtigere at bruge og mere læsevenlige end de gamle DYMO'er...jeg er nu rigtig glad for, at den fine gamle model ikke blev smidt ud, for den er da så fin og virker helt perfekt :-)

Retrostoffet bag DYMO'erne fortæller jeg mere om imorgen, for det er også en god historie...

DYMO'ernes Rolls-Royce
Er vild med designet og den måde bogstaverne får et "hoppende" look :-)
Det originale garantibevis påført datoen 17/5-1965!
DYMO fra min barndom

9 kommentarer:

  1. Godt jeg snart skal på besøg :0)
    Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Så kan vi hygge os med nældefeber, kennelhoste og DYMO :-D

      Slet
  2. DYMO... nej nu må du sku' snart tilbage på arbejde... DYMO-nørd... arh.. hva???
    Hvad i alverden bliver det næste? Lad mig komme med lidt inspiration:
    Hvad med sådan en skab hvor man lukkede fjernsynet inde?
    Eller skal hele familien ikke snart have minicykler?
    Du kunne også begynde at samle på hele Madam-blå serien?
    Hækle pandebånd?
    Eller en skrivemaskine? Ungerne bliver begejstret - de behøver ikke printe når de bruger den!

    SvarSlet
    Svar
    1. HA HA :-D

      Lad mig svare på dine spørgsmål:

      #fjernsyn i skab: nix tror ikke, at de lavede teakskabe til 50" plasma...

      #minicykler: har vi allerede, hvis det tæller med 3-hjulet og 2-hjulet til prutterne ;-)

      #Madam Blå: nej, godt nok kan jeg godt lide blå, men det er for kitch til min smag

      #Hæklet pandebånd: ville jeg aldrig blive færdig med, da jeg jo først lige har lært at hækle!

      #Skrivemaskine: Ja, du har en pointe der, men man får sgu så ondt i fingrene af at hamre på tasterne og tror ikke, at ungerne har kræfter nok til at klare sådan et bæst :-D

      Og ja, jeg holder også meget af dig, Persille, og glæder mig til at arbejde sammen med dig igen :o)

      Slet
  3. wauw.... synes nu den er ret cool!!!
    -men jeg er jo først lige ved at komme mig over elefantbetrækket!;o)
    -med dine kreative evner og sans for detaljer, så tror jeg nu snildt du kan sy et teak-skab om til at passe en 50" plasmaskærm!!!
    Go for it !!!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Marianne - det var godt at få lidt retro-opbakning efter Pernilles "sure" opstød ;-)

      Ja, der er mange ting, som er blevet smidt væk, som vi godt kunne bruge idag - og som nærmest opnår kultstatus og meget høje priser som de kære elefanter - men det har man jo (heldigvis!) været lykkeligt uvidende om, da det blev smidt ud ;-)

      Men glæden bliver samtidig så meget større, når man en gang imellem finder noget, der har klaret tidens tand, og mit indre loppefundslys bliver i hvert fald tændt, når jeg gør nogle gode kup...

      Går i tænkeboks ang. omsyning af et teakskab - tror ikke at det er helt velegnet, da sådan et monster-fjernsyn udvikler ret meget varme, og jeg nødig vil futte hverken hus, dyr eller børn af :-D

      Slet
  4. Vissevasse..... monstret varmer kun når det er tændt, og så er lågerne vel åbne!!!!??? ;o)

    SvarSlet
  5. NØJ hvor er den lækker! Jeg er rendyrket kontor-accesorie-nørd, og jeg er helt vild i varmen over det stykke udstyr :-)

    KH tina

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, den er skøn, ik - specielt for nogle nørder som os ;-)

      Slet

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...