tirsdag den 28. februar 2012

Hættetunika af arvet stof

Så fik jeg syet en hættetunika til Helena (str. 116) ud af noget af det stof, som jeg arvede fra en af pædagogernes i hendes børnehave og lidt rib fra gemmerne.

Mønsteret er fra Onion (20044), og det er ret nemt at sy. Jeg har tilføjet lidt ekstra detaljer med foer i hætten af matchende isoli og påsyet hæklede blomster og zig zag bånd på kængurolommen. De hæklede blomster er efter samme opskrift som dem, jeg har brugt til Helenas hårbøjle.

Hættetunikaen er godkendt og har været på i børnehaven idag - og så er det altså lidt sjovere at sy, når resultatet falder i god jord :-)




2 kommentarer:

  1. Sød med de blomster!
    -Og fantastisk flotte katte du har :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. 1000 tak, skal du have - det var en lille detalje, som straks gjorde den mere piget i prinsessens øjne, selvom stoffet nu også har pink striber ;-)

      Ja, det er nogle fine misser, ik'? Jeg elsker mine Maine Coons og har også haft opdræt af dem - derfor har jeg 7 af de lodne "bæster" at dele sofa, hovedpude og seng med :-D

      Slet

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...