søndag den 26. februar 2012

Weekendhygge - Jeg kan hækle #3

Som jeg skrev i dette indlæg, har jeg lært at hækle blomster, da jeg holdt vinterferie i sommerhuset sammen med mine forældre og min storesøster.

Nu har jeg fået brugt blomsterne til en hårbøjle til Helena, som prinsessen er blevet meeeeget glad for ;-)

Hårbøjlen er købt hos den mest mærkelige butik i Holbæk - Butik Ursula - som vel nærmest har alt, hvad hjertet kan begære af hobbyudstyr (hvis man ellers kan finde det, man leder efter, for butikken bugner med l... fra gulv til loft!). Den kostede 7,- og er med "pigge", for de andre med stof rutsjer rundt på hendes glatte hår.

De hæklede blomster har jeg klistret fast på hårbøjlen med limpistol og det samme med filtkuglerne fra Søstrene Grenes. Hæklegarnet fandt vi i Folkekirkens Nødhjælps genbrugsbutik i Nykøbing Sj. i vinterferien til den fyrstelige sum af 15,- pr. nøgle (stort), så det var også lidt af et kup ;-)

Opskriften på de hæklede blomster har jeg fundet hos Rakel, Bare Wunderbar. Jeg hækler dog ikke den sidste række blomsterblade på, da jeg synes, at blomsten så bliver for stor og løs i det.

Udover at få lavet en hårbøjle-kreation, har ungerne og jeg også fundet tid til at bage kanelsnegle i form (sticky buns) efter en opskrift i tillægget (BageLiv) til det nye nummer af BoligLiv. De smager bare MUMS kan jeg godt afsløre!!! Sjovt nok havde Betine, I hælene på en nullergøj, også bagt disse lækre kager i går, fandt jeg ud, da jeg senere på aftenen læste et indlæg på hendes blog :-D

Hvad har du lavet i din weekend?

2 kommentarer:

  1. Hvor er prinsessen blevet fin :-) Og Helle og jeg glæder os til at smage bagværket, næste gang vi kommer på landet :-P

    SvarSlet
  2. Tak, schwesterlein - hun måtte også have sin fine hårbøjle på i dag i børnehaven :-)

    Vi bager gerne sticky buns til Helle og dig, næste gang I kommer på landet - så er der jo også flere til at spise "bomberne", så vi ikke får trommesyge af at spise for mange ;-)

    SvarSlet

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...