fredag den 23. marts 2012

Bow clutch

Selvom jeg ikke selv "pinner", dvs. benytter Pinterest, så går jeg nu ofte ind og kigger, hvad mine yndlingsblogs har "pinnet".

Da jeg kiggede på Siriannas Pinterest, faldt jeg ved et tilfælde over en DIY på en bow clutch på en amerikansk bloggers side, Elm Street Life, og den måtte jeg bare prøve at sy :-)

Her er den så - i rigtige påskefarver; lyslilla råsilke udvendigt, foret med orange bomuld med hvide prikker indeni og lukket med en orange lynlås - alt sammen noget fra gemmerne :-)

Jeg har ændret målene på tasken, da de oprindeligt er i tommer, så hvis du selv skulle have lyst til at prøve at sy sådan en taske, så er her mine mål, der passer til en lynlås på 25 cm:

  • taskens for- og bagside: 28x15 cm (incl. 1 cm sømrum)
  • taskens for: 28x15 cm (incl. 1 cm sømrum)
  • sløjfe: 30x13 cm (inkl. 1 cm sømrum)
  • sløjfeknude: 5x13 cm (inkl. 1 cm sømrum)
  • strop: 36x8 cm (inkl 1 cm sømrum)

Jeg har fulgt den beskrevne DIY, udentagen når det kom til syning af lynlås på fór og yderside. Her valgte jeg nemlig at ri de to dele sammen og sy dem sammen på en gang, da jeg ikke kunne overskue hendes metode, men endte med to syninger oven i hinanden, så jeg måtte pille op.

Om jeg nogensinde kommer til at bruge tasken, ved jeg ikke, men den var sjov at sy - ellers kan Helena jo altid arve den ;-)

God weekend!


10 kommentarer:

  1. Smukt jeg kunne godt bruge en :0) i dyre print!

    Kram og rigtig god weekendt!

    SvarSlet
  2. Den blev da rigtig fin synes jeg :)

    SvarSlet
  3. Hvor er den sød - dejlige stoffer lige at have i gemmerne ;)

    Kh Karina

    SvarSlet
  4. Ihhh hvor er den smart og rigtig fint udført.

    SvarSlet
  5. 1000 tak for alle jeres søde kommentarer :-)

    SvarSlet
  6. Den er altså fed! Og så tror jeg lige jeg vil melde mig som fast læser hos dig :)

    /Ditte

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, skal du have Ditte - og velkommen til min blog :-)

      Slet
  7. Den er da noget så skøn! Tror jeg vil forsøge at sy sådan en til min søster:) Dejligt at jeg har opdaget din blog...

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, skal du have Jeanette og velkommen til min blog :-)

      Det er en god DIY med masser af billeder, og tasken er rimelig nem at sy, så det kan du da snildt klare, så din søster kan få sådan en fin taske ;-)

      Slet

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...