fredag den 30. marts 2012

Dukkelift

Lige siden jeg så denne dukkelift hos Camilla, Fru Millas Cupcakes, har jeg haft lyst til at sy en til Helena - og Ta-Da - nu er den færdig!

Mønsteret er fra Miras Dukketøj, som også syr dem på bestilling, hvis du ikke selv kan sy, men ellers følger der en fin vejledning med billeder til mønsteret. Jeg skal dog være den første til at indrømme, at jeg sommetider har det lidt svært med andres vejledninger, så jeg har da også bandet og svovlet over dukkeliften og pillet lidt op ;-)

Dukkeliften er syet af retrostof, som jeg har købt af Josefine, Loptimist. Inderstoffet er købt som rest for længe siden i Stof & Stil, og har indtil nu ligget i gemmerne og ventet på et projekt = ryddet lidt ud i mit bugnende lager!

Sengetøjet ligner det, jeg udloddede i min første give away, og er syet for længe siden. Der følger nu også mønster til både pude og dyne i mønsteret til dukkeliften, men det synes jeg ikke, at hun behøvede, når det andet passer så fint til.

Nu håber jeg, at Helena bliver glad for sin nye dukkelift, når hun skal have den i fødselsdagsgave d. 7/4 :-)




19 kommentarer:

  1. Jeg er sikker på, at Helena bliver super glad, for hvor er det bare en lækker dukkelift :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Taaak - jeg kan næsten heller ikke vente med at give Helena den, for jeg er så spændt på at se hendes reaktion :-)

      Slet
  2. Hvor er den altså blevet flot:) Er helt vild med stoffet du har anvendt;)

    SvarSlet
    Svar
    1. 1000 tak, Mia - jeg er også helt vild med stoffet fra Josefine og synes, at det kommer rigtig til sin ret i kombi med det småmønstrede lilla foer :o)

      Slet
    2. det må man sige at det gør:) Sig endelig til hvis du kan undvære en bid;)

      Slet
    3. Det kan vi nok godt finde ud af (jeg har et helt betræk) - for mon ikke du har noget i dine gemmer, som jeg ikke kan undvære :o)

      Slet
  3. Svar
    1. Tak, Lone - var det ikke også noget for dine to piger? Kan varmt anbefale mønsteret, selvom det kræver lidt syerfaring (der er billeder i vejledningen, men jeg forstod sgu ikke altid helt, hvad de mente ;-)

      Slet
  4. Super flot :0)

    Dejligt at se færdig! Sådan en må jeg da lave til mindste pigen her.

    Kram

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Rikke-pigen - du siger bare til, hvis du skal have lidt lift-support, så din mindste bukkebruse også kan tage dukkepigen med på tur ;o)

      Slet
  5. Ej hvor er den blevet flot :)

    Du var da vist den helt rigtige til at overtage det stof ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Josefine - ja, det tror jeg også, for jeg er bare så glad for det stof, og Helena elsker lilla, så det kunne jo ikke være bedre :-)

      Slet
  6. Hvor er den bare flot!! Har lige givet dig en award :-) Se http://maria-margadusen.blogspot.com/2012/04/awards.html

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, skal du have, Maria, jeg er også rigtig glad for resultatet :-)

      Jeg er superglad for alle de søde kommentarer mine læsere skriver til mig, og det er award nok for mig, så derfor 1000 tak for awarden, men pænt nej tak ;-)

      Slet
  7. Hvor er den altså bare flot. Kender godt det der med at det kan være svært at tyde andres vejledninger. Melder mig som fast læser.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, skal du have Dorthe - og jeg er glad for at høre, at det ikke bare er mig, der har det svært med andres vejledninger ;-)

      Og så lige et velkommen til min blog og skønt, at du har lyst til at læse med :-)

      Slet
  8. Hvor er den bare fin den dukkelift.

    Er det sådan at man kan købe mønstret af dig, hvis/når man nu ikke har en printer selv...

    Min datter ville elske sådan en lift til hendes dukker :O)

    Og så lige en ros til den nederdel du har syet af retro stoffer, den er super fin ;O)

    mvh

    SvarSlet
  9. Tak, skal du have - Helena er også rigtig glad for den, og selvom dukker aldrig har været et stort hit hos hende, så er den nu alligevel i høj kurs :-)

    Som jeg også skrev i mit indlæg, så har jeg købt mønsteret hos Miras dukketøj, der sender det som en pdf-fil, men måske kan de sende et papirmønster til dig, hvis du spørger om det? Ellers kan du også købe en færdig lift hos dem til en rimelig pris - ja, du kan endda få syet en af stof, du selv har valgt/sendt til dem - for det er nok billigere end en printer ;-)

    Og tak for rosen for dansenederdelen - Helena har allerede spurgt, om hun ikke må få den på imorgen :-)

    SvarSlet
  10. Jeg ved godt at det er et ældre indlæg, men er lige nødt til at komplimentere den meget meget flotte dukkelift, hvor er du god! Gad vide om drenge har brug for en dukkelift???? Man får da i hvert fald lyst til at forsøge at sy en :-)

    Kh

    SvarSlet

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...