fredag den 16. marts 2012

Mød bigbird!

Jeg har fået en masse gule pompons af min mor fra hendes gemmer (ja, det er da utroligt, så mange gode ting, hun har gemt på!).

En af dem er blevet til en lille påskekylling - en rigtig bigbird med STORE fødder :-)

Jeg har lavet kyllingens krop af en stor pompon, hvor jeg har trukket neongrønt mursnor igennem med en nål, så der er blevet en løkke i toppen og resten hænger ned som to "ben". Løkken og kyllingens fulde længde er nogenlunde det samme.

På "benene" har jeg sat forskellige farver af træperler fra Tiger, og så er snoren trukket igennem de STORE fødder i gult filt. Under fødderne har jeg blot bundet en knude. Og nej det ligner ikke rigtige kyllingefødder, men de store rapfødder gav altså et mere sjovt udtryk ;-)

Kyllingen har selvfølgelig også et næb - af gult filt - som er syet fast med et par stikkesting i gul sytråd. Og voila en påskekylling!

Min påskekylling har ingen øjne, og det er helt bevidst, for jeg synes, at rigtige kyllinger egentlig godt kan ligne gule pompons med ben, hvor man næsten ikke kan se deres øjne i den fluffy fjerdragt.

Ha' en god weekend - måske skal du også lave lidt påskepynt?

4 kommentarer:

  1. Hvor er den bare fin - og god weekend til dig også!

    SvarSlet
  2. haha, hvor den sjov:) Super skøn idé:D

    God weekend til dig også...!

    SvarSlet
  3. :)) Ej hvor er den sjov.
    Rigtig god weekend til dig og dine kære

    SvarSlet
  4. Ja, den er ret sjov, og ungerne elsker den :-)

    Håber, at I alle har haft en dejlig weekend...

    SvarSlet

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...