torsdag den 1. marts 2012

Min store dreng går i børnehave :-)

I dag er det Davids første dag i børnehave - tænk, at han allerede er blevet så stor!

Den sidste uges tid har der været langsom indkøring med kortere og kortere tid i vuggestuen og mere tid i børnehaven, hvor han også har prøvet at spise madpakke og sove, så han var klar til den store dag idag. Det er jo fordelen ved at have børn i en integreret institution, for så skal de blot gå fra den ene ende af huset til den anden, når de skifter, og de kender allerede de voksne i huset.

David har fået en lille afskedsgave af Spilopperne (hans vuggestue): en fin bog med billeder fra hans tid i vuggestuen. Den er vi rigtig glade for - David har faktisk sovet med den i nat, for han faldt i søvn, mens han lå og læste i den i går aftes :-) Helena har også en bog fra vuggestuen, og hun hygger sig faktisk stadig med at kigge i den en gang imellem, så selvom hun snart bliver 5 år, er der altså stadigvæk ting, man ikke er for stor til.

Jeg synes, at det er en rigtig god idé med barnets bog fra vuggestuen, så hermed er idéen givet videre til dem af jer, mine kære læsere, som selv arbejder i institution ;-) Siderne er lamineret og sat sammen med metalringe, så den tåler at blive læst af små barnehænder...

Som mor til de tre små bukkebruse er jeg ekstra glad for barnets bog, for selvom jeg da har en del billeder af mine børn, så må jeg jo blank tilstå, at de ligger på computeren, og at jeg er enormt dårlig til at få printet dem ud og have nogle hængende...desuden er jeg heller ikke god nok til at huske at få taget billeder af ungerne eller få udfyldt deres "Barnets bog", så nu har de da et varigt minde fra deres barndom, når nu deres mor var for sløv til at sørge for det ;-)

Hvad med dig - er du god til at huske at få taget billeder af dine børn - eller har du det lidt som jeg?

4 kommentarer:

  1. Tillykke med din store dreng - og skøn gave han har fået med sig hjem - rigtig sød ide, som jeg selv har været med til at lave til et par børn i nogle af mine praktikker ;)

    Her er vi faktisk super gode til at tage billeder af begge unger, og har VIRKELIG mange, men som dig, så er jeg vildt dårlig til at få dem printet ud og hængt op - og det der med barnets bog, det er desværre aldrig rigtig blevet til noget her i huset. ;D

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, skal du have Karina - og hvor er det dejligt at høre, at der er andre, som har det sådan med billeder af ungerne ;-)

      Egentlig er et digitalcamera lidt noget møj, for i gamle dage blev man jo tvunget til at få sine billeder fremkaldt, før man kunne se dem - tilgengæld slipper man så for alle de kiksede billeder, fordi man kan sortere i dem på computeren - men det ville nu også være rart, hvis man også fik husket at få dem ud af maskinen og ud i virkeligheden ;-)

      Slet
  2. Det varmer mit gamle pædagog-hjerte at bøgerne bliver kigget i :o) ...... og ihhh, altså hvor er der blevet stille hos Spilopperne!...... Idag havde vi dog en lille hyggelig snak gennem vinduet, David ville lige fortælle at han altså gik i børnehave... ikke vuggestue !!!! ;o)
    Efter vores barnets-bog-snak, var jeg hjemme og tjekke, og ganske rigtigt, de første 3½ år er alt opdateret; fine albums og masser af billeder..... så fik vi digitalkamera og derefter ligger stort set alle billeder på pc'er.
    Hvis jeg nu havde en Blog og ikke mindst en To-do/Ta-da liste, så ville det lille projekt nok stå øverst ...... "Billederne ud af computeren" ;o)
    God weekend til jer !!!

    SvarSlet
    Svar
    1. Og der bliver stadig kigget - så man skal spørge pænt for at andre også kan få lov til at kigge i Davids bog, for det er HANS!

      Ja, han er pludselig blevet så stor og hygger sig med at gå i "børnebørne" (som David kalder børnehaven), men samtidig er verden nogle gange (for) stor, og så er det jo godt, at man kan søge tryghed hos storesøster eller få en lille vinduessnak i vuggestuen...

      Du må da bare se at springe ud i Blogland - jeg læser i hvert fald gerne med ;-)

      Slet

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...