fredag den 9. marts 2012

På stoffer #2

Som så mange andre bloggere, har jeg udviklet en svaghed for skønne 70'er stoffer, så disse skønheder er lige landet i min postkasse :-)

Stofferne har jeg købt af Maria, Retro&Vintage, og det er altid en fornøjelse at handle med hende, for hun har så mange skønne stoffer og giver en super service :-)

Det er dejlige store stykker, købt for en ganske god pris (udsalg), så det gør det jo ekstra skønt, fordi jeg kan lave lidt større projekter og tillade mig at være kræsen med, hvor jeg klipper i forhold til motiv...Jeg indrømmer blankt, at jeg har et svagt punkt, når det kommer til stoffer - specielt børnestofferne er jeg vild med (de er desværre også de dyreste...) - men da jeg ikke har andre laster, så går det nok, ik'?

Specielt det skønne stof med gartneren på glæder jeg mig rigtig meget til at sy nogle puder af til drengene. Min far er nemlig uddannet gartner, så dette er også en særlig hilsen til dig, far (jeg ved du læser med ;-)), for det kan minde os om bedstefar hver dag, selvom han ikke er her.

Jeg synes, at det er enormt vigtigt at omgive sig med smukke farver og motiver, der kan udfordre børns fantasi og hjælpe dem med at fastholde gode minder/historier og oplevelser, og det har jeg flere gange oplevet, når jeg ser og hører mine børn lege med, kommentere og beskrive deres hjemmesyede puder, tæpper o.lign. Derfor giver jeg også gerne en god pris for stof, der har disse egenskaber - nyt som gammelt - men designerne i 70'erne kunne altså noget med motiver og farvesammensætning, som jeg godt kan savne hos nutidens stofdesignere - for netop disse vintage prints appellerer i særlig høj grad til børnenes æstetiske sans og medfødte evne/glæde ved farver og former.

Nå, det blev en lang historie om stofkøb og æstetik - håber, at du forstår, hvad jeg mener, kære læser?!

God weekend!

2 kommentarer:

  1. Sikke nogle fine stoffer du har købt. Jeg fulgte jo linket og vupti har nu selv bestilt nogle stoffer. Tak for det gode link....
    Håber de har de bestilte stoffer stadigvæk.. Glæder mig allerede til at de lander i postkassen.

    God dag:-).

    Kh Trine

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, skal du have Trine - glæder mig til at se, hvad du er faldet for hos Maria ;-)

      Slet

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...