onsdag den 25. april 2012

Dunderklumpen

Jeg har fået fat i et eksemplar af bogen om Dunderklumpen fra Fyns Antikvariat, som jeg har fundet via hjemmesiden bogtorvet.net. Bogen er bygget over filmen om Dunderklumpen, og den er udgivet i 1973.

Jeg kan varmt anbefale bogtorvet.net, hvis du også leder efter en bestemt, antikvarisk bog, for det fungerer bare upåklageligt med at få bogen tilsendt og med betalingen (du betaler kun for bogens pris+porto og dermed intet adm. gebyr el.lign.).

Jeg tror, at jeg har hørt Dunderklumpen en milliard gange, da jeg var barn (mine forældre har den stadig som LP...) og også set filmen et utal af gange, for det var en af mine yndlingshistorier ligesom Fru Pigalopp.

Bogen er allerede læst sammen med David og Helena, men den er for manuskript-agtig til, at jeg vil anbefale den som oplæsningsbog, men så er der jo basis for, at vi kan se filmen i stedet for, for nu kender de jo historien og figurerne.

For at den ikke bare skal stå og samle støv i bogreolen, så tror jeg, at jeg skal eksperimentere lidt med at scanne nogle af de vidunderlige tegninger og prøve at printe dem ud på akvarelpapir, for de kunne da pynte på ethvert børneværelse :-)

Hvad med dig - kan du huske nogle af din barndoms yndlinghistorier?

Elsker bare de vidunderlige tegninger!!!!

10 kommentarer:

  1. Jeg er med på at scanne og printe :0) for hold da op det er skønne billeder!

    Kram

    SvarSlet
    Svar
    1. Det regnede jeg også med min grafiske superkollega ;-)

      Knus

      Slet
  2. Naiiiii.... Den kan jeg også godt huske :) Ih altså!!!!

    KH.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det ender med, at vi to bliver sådan nogle gamle tanter, der kan sidde ligesom de to gamle mænd i Muppet Show og kommentere på alt muligt fra vores barndom - fra dengang da vi rendte rundt sammen med Egtvedpigen og Tollundmanden og var helt fremme i remskoene med vores retrotøj :-D

      Slet
  3. Den bog er bare så fin, var så heldig at finde den på et loppemarked for noget tid siden. Det var da en super ide med at scanne billederne ind, jeg har tegnet nogle af dem over og puttet dem i rammer.

    VH Mette

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, jeg blev jo misundelig, da jeg så/læste om bogen på din blog, og så gik jagten ind! Du har jo også det fine sengetøj med Dunderklumpen, som jeg også er sååååå vild med ;-)

      Jeg skal nok sætte det på min blog, hvis jeg får held med at scanne billederne på akvarelpapir, for det kan jo bruges på mange af de allerkæreste bøger, som man ikke nænner at sætte saksen i.

      Slet
  4. Sengetøj med Dunderklumpen? Wow!

    I ku' da bare ha' sagt til, den bog står skam på børnebørnshylden her ;-)
    Jeg nænnede aldrig at kassere den.....

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er ret fint - du kan se det her hos Mette (Ugleunger): http://ugleunger.blogspot.com/2011/10/lrdags-lopper.html.

      Aiii, det skulle jeg da have vidst - mon ikke dine børn vil synes, at den er sjov at læse i, for den er da så fin ;-)

      Slet
    2. Mine børn gad den aldrig rigtig - nu satser jeg på børnebørnene i stedet ;-)

      Slet

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...