torsdag den 12. april 2012

Skønne pakker

Så har posten igen været sød og kommet med nogle fine ting til mig ;-)

Jeg har fået en overraskelse med posten - en fin hæklet ugle - som Rikke, Kreanurligheder og kærlighed, synes, at jeg skulle have! Den er så fin, og jeg er bare så glad for den, Rikke, og 1000 tak, fordi du sådan overraskede mig på en ellers ganske almindelig onsdag :-)

Der er også kommet lidt mere stof til samlingen, denne gang fra Marlene, Den Retro Husmoder. Specielt stoffet med træerne og blomster er rigtig skønt - og vist nærmest ubrugt, efter standen at dømme - og så er der jo Bøllerne (det hed de i hvert fald, da jeg var barn...), som vel nærmest er et kapitel for sig.

Helena har fået min barndoms Bøller, tøj og møbler at lege med, så derfor var der dømt ren nostalgi, da jeg så stoffet med dem på, så det måtte jeg altså bare have! Jeg har ingen konkrete planer med Bølle-stoffet, men stoffet med træerne, tror jeg, skal blive til en nederdel, sommerkjole el. tunika til Helena. Det er nemlig ikke så stormønsteret, at der går Yvonne fra Olsenbanden i den, og så indeholder det alle hendes yndlings farver lige for tiden ;-)

Idag er også første dag i børnehaven for de to store efter en laaang påskeferie, og det var lidt svært at komme afsted, når man sådan har hygget sig med at være på ferie hos både bedsteforældre og moster :-(

Det gjorde det så lidt bedre, at jeg havde arrangeret en hare-tur for mellemgruppen idag i anledning af Helenas fødselsdag i påsken :-) Her lavede vi forsk. naturvejledningsaktiviteter, der tog udgangspunkt i haren og de 5 sanser: smagte på "haremad" (Rucola, tranebær, havregryn og gulerødder), løb om kap med haren, følte på kanin- og minkskind, lugtede sig frem til haren (spor på træstammer med rå løg) og legede en leg, hvor ræven lyttede sig frem til haren. En dejlig dag ude i det gode vejr, som gav mig så meget lyst til at komme igang med min naturvejledning igen efter min barsel :-)

Hvad har du lavet idag?





2 kommentarer:

  1. Dejligt at du blev glad :) Nu havde den ugle også stået og kaldt på dig siden den blev færdig!

    SvarSlet
    Svar
    1. Du er bare blevet så skrap til at hækle, og jeg er rigtig glad for, at din lille ugle nu bor hos mig, så nu kalder den ikke mere, for nu er den hjemme ;-)

      Slet

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...