mandag den 2. april 2012

Sovepose

Selvom David og Helena som regel er gode til at enes, så er det altså svært, når den ene har noget, som den anden meget gerne vil lege med. Derfor tænkte jeg, at det nok ville falde i god jord, hvis den mellemste bukkebruse, David, fik en sovepose til sin elskede Build a bear, Bamme, når Helena nu skal have en dukkelift til sin fødselsdag (d. 7/4).

Mønsteret til soveposen er fra "Ingelise nr. 6 okt. 1998". Jeg har ændret lidt på det, så det passer til Build a bear i stedet for Babyborn dukker mht. til bredden, men længden er den samme. Jeg har brugt lynlås og skråbånd fra gemmerne, og stoffet er Bodils retrosengetøj, som har fået nyt liv som børnelegetøj.

Og faldt den så i god jord - ja, det må man sige, for nøj hvor blev han bare glad min lillemand :-)




Bamme i sin nye sovepose
David og Bamme - best friends forever :-)
Puderne bagved kan du se mere til her (gartner) og her (Graziela tal/dyr)

6 kommentarer:

  1. Den er helt vild skøn :-)
    Super ide' med en sovepose!

    SvarSlet
    Svar
    1. 1000 tak - og ja, jeg kunne heller ikke stå for den, da jeg faldt over opskriften ;-)

      Bamme har også sovet i den hele natten og lå stadig i den imorges, da David kom og sagde godmorgen, så det er helt klart et hit!

      Slet
  2. Jeg skal SÅ meget igang med at lave nogle af alle de skønne bamse/dukkeudstyrs-ting...

    Tror min pige vil elske det når hun bliver bare lidt større...

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg elsker at sy til ungernes bamser og dukker, for der er altså noget særlig ved noget, man selv har lavet, fremover altid at købe noget nyt ;-)

      Når din pige bliver større, så tjek lige mit barbie garderobeskab ud - det er en supergod idé, for så er tingene samlet samtidig med, at hun kan lege med det: http://kreauglen.blogspot.com/2011/10/julegaveide.html

      Slet
  3. Nej en skøn idé, og hvor er den bare fin - er det måske et mønster man kan få en kopi af? For den ville da også være et hit her hos os :-)
    Og det der stof - er det noget du bytter noget af, det er så fint, men ok hvis ikke, da det jo har en sød historie bag sig :-)

    Kh Karina

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Karina - det er bare et hit, kan jeg godt sige dig ;-)

      Vi kan nok godt finde ud af noget med mønsteret, ellers kan du også bestille det hjem til biblioteket (det har jeg tit gjort via bibliotek.dk, og det fungerer upåklageligt) - der er også en bæresele i det nummer, som også er ret fin.

      Stoffet er jo retro - troede ikke, at du var en retropige :-D Det er fint, men også tyndt/falmet nogle steder, så jeg vil ikke anbefale det til tøj, men kun til mindre projekter uden for meget slid (ligesom Bammes sovepose). Jeg bytter gerne, hvis du stadig er interesseret - hvad vil du bytte med, og hvor meget?

      Slet

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...