søndag den 1. april 2012

Storm P. kaffestel

Kan du huske, at jeg for noget tid siden havde et indlæg på om Bodils retrosengetøj?

Her den anden dag tog Bodil fat i min mor, for hun havde husket, at Helena snart bliver 5 år og i den anledning havde hun en gave til hende. Det skal siges, at Bodil ikke er familie, men en ældre dame på 82 år, som bor i samme blok som mine forældre...

Hun kom med en papkasse med et kaffestel i porcelæn med motiver af Storm P.'s Peter og Ping, som hun selv havde fået, dengang hun fyldte 5 år! Der er en tallerken, som er gået itu (den fulgte skam også med ;-)), men ellers er det komplet - hvilket er helt fantastisk, når man tænker på, at der er gået 77 år siden da.

Bodil fortalte min mor, at hendes mor plejede at fylde varm chokolade i den fine kande, som de to så drak af de små kopper - det er da en sød historie, og jeg er virkelig glad og rørt over, at Bodil syntes, at hendes historie skulle leve videre hos min datter :-)

Jeg skyndte mig at tage nogle billeder (mens stellet endnu er helt - xxx fingre for, at mine børn også vil passe godt på det, men de er jo vant til ting af plastik på godt og ondt...):

Helena & David leger theselskab (og der skulle selvfølgelig dug på også!)

4 kommentarer:

  1. Ja, det synes jeg også - man nænner jo næsten ikke, at de små leger med det, fordi det er så gammelt og nemt går i stykker...men Bodil ønskede jo netop, at Helena skulle lege med det, så det skal hun selvfølgelig også have lov til, når jeg har tid til at lege med ;-)

    SvarSlet
  2. Hvor er det bare fantastisk fint. Jeg blev rigtig glad da jeg læste dit svar herover for jeg synes virkelig at det er en gave der skal passes på så hun også har det når hun bliver større. På den måde som du skriver det her tror jeg det bliver allerfinest for så er det jo noget særligt når det bliver taget frem og der bliver passet bedre på det.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, sådan tænker jeg det også, for hun har jo masser af andet grej til sit legekøkken, og det er altså sjovt at have noget som er til pænt brug også ;-)

      Slet

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...