mandag den 23. april 2012

Vimmer re-design

Da jeg først havde besluttet mig for at bruge billederne fra bogen Vimmer hvidmus til at lave billeder til børnenes værelser, var der ikke langt fra tanke til handling, og TA-Da her er Vimmer re-design :-)

Rammerne havde jeg stående fra min billedkunstlærereksamen i 1999 (ja, sig ikke, at jeg ikke kan smide noget ud, host host!), og de er blevet slebet og malet med Lilla (Tilda 39) og Lys turkis (Tilda 49) akrylfarve fra Panduro Hobby (jeg tror ikke, at de fører det mere). Derefter er de lakeret med klar, vandbaseret lak.

Origami-papiret er ligeledes fra gemmerne og er købt sidste år i Tiger, som en A4 blok med 40 ark, men de har vist tilsvarende lige nu.

Beklager de dårlige billeder, men lyset var ikke særlig godt til at fange den mørkelilla farve, som er mere klar og ikke så auberginefarvet i virkeligheden...

Jeg er glad for, at jeg tog beslutningen om at genbruge bogen til lidt re-design, og flere sider med de skønne børnetegninger ligger blot og venter på nye projekter :-)


9 kommentarer:

  1. Hvor er de Yndige Laila:) God idé:)

    Tak for den søde kommentar under min GiveAway:)

    Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, søde - og det var da så lidt, for jeg elsker jo din blog :-)

      Slet
  2. Hvor er de bare søde - rigtig god ide at bruge dem på den måde - og så har du jo fået brugt en del fra gemmerne ;)

    Kh Karina

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :-) Selvom jeg først havde besluttet mig for ikke at ødelægge bogen mere, så er jeg alligevel glad for, at jeg gjorde det, for resultatet er bare blevet så godt. Og ja - det er altid rart at få brugt noget fra gemmerne, for ellers kan vi jo snart ikke være her for krea-grej :-D

      Slet
  3. Hvor er de flotte! Kan lige se dem for mig på væggene

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Rikke-pigen - jeg har valgt at sætte et af dem oven på reolen hos David, og det med kattene bor nu på Helenas billedhylde fra Ikea, for så kan jeg jo rykke rundt med dem efter humør ;-)

      Slet
  4. Svar
    1. Tak, skal du have Ditte :-) Det er jo nemt at gå til og alt efter, hvilken bog og papir, man vælger, så kan man jo lave mange fine billeder til næsten ingen penge og forsk. udtryk.

      Slet

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...