mandag den 16. april 2012

Weekendens genbrugsguld

Fredag kom min storesøster på miniferie til søndag :-)

Weekenden har både budt på hyggetur i gågaden i Roskilde sammen med hende, vores fælles veninde, Helle, og ungerne og selvfølgelig også et smut på Burger King, inden vi måtte hjem og smage Helles kiksekage. Hold da fest, det er mange år siden, jeg sidst har smagt kiksekage, men det er akkurat lige så kvalmende, som jeg huskede det, så et stykke er nok, selv for et kage-monster som mig :-D

Det har været skønt at komme lidt på shopping, selvom det jo som regel altid ender med, at jeg kun får shoppet noget til ungerne og ikke til mig selv, da jeg enten ikke kan lide farverne eller forarbejdningen på tøjet til mig selv ;-) Ja, jeg ved godt, at jeg er kræsen og sikkert også lidt gammeldags, men jeg kan nu bare ikke rigtig se mig selv i et par neonfarvede skinnyjeans, da jeg jo ikke just er 16 år mere men nærmer mig de 36 år, og når man kan sy selv, så er der altså uhyggeligt mange ting (også hos de dyre tøjmærker), som ærligt talt er elendigt syet.

Vi har også været en tur i Kirkens Korshærs Genbrugscenter i Holbæk og i genbrugsforretning i Roskilde, og her fik jeg da gjort et par gode kup for 12 kr. alt i alt! Der var forresten meget fint retro porcelæn og fat lava lamper i Kirkens Korshærs Genbrugscenter i Holbæk, hvis du er til den slags - de har kun åbent om fredagen fra kl. 10-13 - men priserne er helt suveræne (tror ikke, at de er helt klar over, hvor fine og trendy ting, de har, for så burde priserne være meget højere...).

Stofophænget, som er påtrykt "Elling's Handprint Copenhagen" sprang jo lige i øjnene på en gammel skolelærer som mig, så det måtte med hjem :-) Det må være fra før skolereformen i 1970, som afskaffede skolegang om lørdagen, men ærgerligt nok står der ikke et årstal på, for det havde været sjovt at vide mere om det. Jeg tænker, at det kan blive et fint forstykke på en pude - det måler ca. 40x47 cm, og stoffet er i god stand.

Alle bøgerne er også blevet læst i weekenden, udentagen Snuden, der må vente til David og Helena er blevet lidt ældre. Jeg overvejer lidt, om jeg skal lave nogle fine billeder ud af bogen med "Vimmer Hvidmus", for den er gået lidt i stykker indeni, og vi har den allerede i sommehuset, men omvendt synes jeg også, at det er lidt vandalisme, for jeg eeeeelsker bøger.

Har du nogle gode idéer til, hvad jeg skal bruge stofophænget til, og kunne du nænne at ødelægge "Vimmer hvidmus"?


Et fint ophæng fra før 1970, hvor man havde skolegang om lørdagen

Genbrugsguld, der står og venter på dig, måske?




Gamle udgaver af skønne bøger - specielt pixibogen med egernet er fin :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...