mandag den 14. maj 2012

Brunch?

Det er jo skønt, når man bliver inviteret til the-selskab hos børnene og endnu mere dejligt, når man også kan få noget at spise til den kaffe og the, man som regel får tilbudt ;-)

Jeg blev derfor ret lun på et købe-sæt med Rasmus Klump pandekager, men syntes, at det var lige lovlig dyrt i forhold til, hvad det var, for pande, palet og grydelapper havde ungerne jo i forvejen. Heldigvis er der aldrig særlig langt fra idé til handling hos mig og voila, så kunne der bydes på brunch bestående af pandekager med jordbærsyltetøj, bacon og spejlæg :-)

Jeg har lavet legemaden uden mønster, og så det passer til de tallerkener, som David oftest leger med (som ikke kan gå i stykker, når vildbassen leger den svenske kok!), og det er et stort hit. Syltetøjet er bare en klat rød filt, hvor jeg har syet hvide perlemorsperler på, som skal ligne strøsukker, og baconstykkerne er brun filt, hvor jeg har syet et stykke rød/hvid ternet bånd på. Jeg har syet alle delene dobbelt, så de er lidt mere stive i det (så kan man også gemme syningerne mellem perler, så de ikke så nemt går op).

Håber, at du kan bruge idéen :-)


7 kommentarer:

  1. De er da bare blevet så fine- hvis du vil være helt sikker på, de rikke er noget der falder af og kan ryge i halsen, kan du evt brodére sukkeret med små sting. Men nu er en perle jo ikke så står, så der kommer aldrig til at sidde fast i halsen. Knus Heidi

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, for tippet, Heidi - det må jeg prøve næste gang :-)

      Filip får ikke lov at lege med det, men kun de to store, for det er jo rigtigt, at man skal huske på sikkerheden, da små mænd som ham kommer ALT i munden ;-)

      Slet
  2. hvor er det bare fint og appetitvækkende, jeg har selv hæklet nadjas legemad, så hvis du kan hækle kan du finde en masse links på min blog :)

    SvarSlet
    Svar
    1. 1000 tak, Lotte - jeg er jo novice ud i hæklingens ædle kunst, men jeg har da hæklet en træstamme og en muffins med support fra min storesøster ;-) Måske kan jeg lokke hende til at hjælpe mig med noget af dit fine legemad - jeg er i hvert fald helt vild med din broccoli!

      Slet
  3. Svar
    1. Ja - og sådan skal madlavning jo være, ik' :-)

      Slet

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...