søndag den 6. maj 2012

Filip - nu en Spilop

Filip har nu været tre dage hos Spilopperne (vuggestuen), og det går rigtig godt :-)

Tirsdag d. 1/5
Vi var på besøg i en halv times tid, hvor han bare kravlede upåvirket rundt og legede med alt det spændende nye legetøj. De andre børn syntes vist, at vi (mor & far) var mere spændende end Filip, men de er jo også vant til, at der fra tid til anden kommer nye børn ;-)

Onsdag d. 2/5
Filip var med ude at lege på legepladsen, hvor han rejste sig op og gnavede i hegnet rundt om legepladsen, spiste lidt barkflis og væltede tre scootere, jo jo han havde skam travlt! Han var også med til at holde samling sammen med de andre børn, hvor der blev spist riskiks og banan uden for på tæppet i det dejlige vejr, inden vi gik hjem igen.

Torsdag d. 3/5
Han blev afleveret omkring kl. 8.30 og sov både til formiddag og spiste frokost, inden han blev ringet hjem ved 12-tiden, hvor han var ved at være mæt af indtryk og trængte til en lur igen. Der var blevet hylet en del, da han skulle sove til formiddag, hvor han måtte trilles en lille tur på legepladsen i barnevognen, men ellers havde han været glad og tilfreds og spist godt.

Alt i alt må det siges, at den første uge som Spilop har været en succes, selvom det blev jo kun til tre dage, da d. 1. var en tirsdag og fredag var Store Bededag, og det tegner godt, så jeg med nogenlunde ro i sindet kan starte på arbejde på onsdag.

Jeg ved, at Filip er i gode og kærlige hænder, men han er jo min mindste Lillemand, så det er også med vemod, at jeg snart skal sige farvel til en dejlig tid, hvor jeg har gået hjemme og hygget med ham hele dagen...men sådan har de fleste mødre det nok, når barslen er ovre, og hverdagen igen kalder med stress og jag og mangel på tid til børn og MIG. I mit tilfælde er der jo så også det kreative, som har fyldt meget det sidste års tid og må meget på standby, når man har et fuldtidsarbejde at passe, men mon ikke jeg kan klemme det ind på en eller anden måde, for det er en stor del af mig, som jeg ikke kan/vil undvære ;-)

Her er Spiloppen fanget, mens han spiste pasta med hjemmelavet tomatsauce, ærter og kødboller - resten af familien fik nemlig pizza fra Pizzamanden, og det var altså ikke lige Filip-mad ;-) Menuen faldt i god jord, og der blev spist seriøse mængder af mad (han kan altså godt imponere mig med sin appetit, men det har han vist ikke fra fremmede ;-)), og så sidder håret altså bare fantastisk med sådan en gang tomatsauce! Der skulle derfor en grundig rengøring til af både Filip og omgivelserne efter den omgang (resterne på gulvet klarede Aslan, vores Broholmer - effektiv støvsuger skulle jeg hilse at sige!)...klatten på kinden viste sig forresten at være en stor bussemand, mums, og ikke en rest kødbolle, som jeg ellers havde troet :-D

Kaldte du?

Nå, hun ville nok ikke noget, så jeg spiser lige videre...

He he - jeg charmer lige lidt med tomatsauce ALLE steder :-)

- Det er skønt at spise selv! 

2 kommentarer:

  1. Skønne "Kaare R. Schou" ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. :o)

      Idag har han vist været billigt til salg i vuggestuen, da han ikke rigtig har gidet at sove og været småsur og ked af det, så glæden var stor, da MOAR kom og hentede ham ;-)

      Slet

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...