onsdag den 9. maj 2012

Flere skønne pakker

Ind ad døren er kommet flere skønne pakker - denne gang fra internetbutikkerne Just Retro og Jakmussen.

Just Retro faldt jeg over ved et tilfælde, da jeg havde googlet noget bestemt retroporcelæn, men det var nu sengetøjet, som kom med hjem ;-) Voksenbetrækket har jeg haft nogle små rester af, som jeg har brugt i Helenas biltæppe, og babysengesættet (der er stort set ubrugt) har jeg også stødt på før - senest hos Mia, Made by Mia Hansen - men et komplet sæt med dyne, pude og tilhørende lagen har jeg aldrig set før, så det måtte jeg eje!

Lis, Jakmussen, har jeg handlet med før, for det var hos hende, at jeg fandt den seneste Fru Pigalopp bog. Denne gang blev det til et par mønstre til korsstingsbroderier, og jeg er specielt vild med det gamle billedtæppe med løverne af Lis Paludan. Lis var ovenikøbet så sød at sende et par gaver med, og det fine gamle tillæg til mønstertidende har mange små, fine broderier, der kunne være søde på fx en suttesnor, så det er jeg rigtig glad for - 1000 tak, Lis :-)

Måske er jeg håbløst umoderne, men jeg kan faktisk godt lide at sy korssting; det er dejligt afslappende og afstressende, for det er jo bare at sy derud af efter mønsteret, og det kræver ikke det vilde udstyr, så man kan sidde og sy det i sofaen til en god film i tv'et. Kan egentlig også godt lide kombination af broderi og stof, for man kan lave mange fine ting - se bare, hvilke fine ting, Hanne, Tulipaner & Tomater får tryllet frem ;-)

Hvad med dig - er du til korsstingsbroderi?

Dynebetræk (voksen)/Babysengesæt inkl. lagen 


Mønstre til korsstingsbroderier
En lille gave fra Lis :-)

2 kommentarer:

  1. Korsstingsbroderi er vildt hyggeligt og totalt afstressende. Det kan godt være det er gammeldags, men det er der jo så meget andet der også er. Det handler jo da om, hvad vi selv kan lide. Jeg er meget vild med de eventyr du viser mønstrer til. God aften og fortsæt endelig med broderierne.
    Hilsen Merete

    SvarSlet
  2. Skønt at høre, at du har det på samme måde - og jeg fortsætter også med at brodere uanset, om det er moderne eller ej, for jeg er heldigvis ligeglad med, hvad andre mener, så længe jeg selv synes, at det er sjovt ;-) Jeg glæder mig også til at sy de to eventyr, for de er så fine i al deres enkelhed, og det kan jeg godt lide.

    SvarSlet

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...