torsdag den 28. juni 2012

Når en efterlysning giver pote...

...så bliver man bare så glad :-)

For et stykke tid siden viste jeg mine Fru Pigalopp bøger frem her på bloggen. I samme forbindelse efterlyste jeg den sidste bog i serien, som jeg manglede, nemlig "Fru Pigalopp og Krakkus-Krage", og sørme om en af mine søde læsere, der hedder Kirsten, ikke lige lå inde med den!

I dag landede bogen så i min postkasse, og den er allerede blevet læst som godnathistorie for David og Helena :-)


"Fru Pigalopp og Krakkus-Krage" er virkelig en sød historie - lige noget for en dyreelsker og naturvejleder som mig - for den handler om en krageunge, der kommer i pleje i Tusinddørshuset, fordi den er faldet ud af sin rede. Uden at afsløre for meget, så ender historien jo selvfølgelig godt, og så har den en vidunderlige lille morale til sidst, som jeg bare lige måtte dele med jer:


"...Hun har nemlig lært noget af alle sine dyrevenner.

Hun har lært, at man bliver glad indeni, når man gør andre glade. Og ikke bare det: Sådan en varm og god glæde er smitsom, ligesom mæslinger og røde hunde.
Det er nok derfor, der altid er så hyggeligt, hvor Fru Pigalopp dukker op.
Du behøver ikke gemme dig under dynen når hun kommer, for det er sundt at blive smittet af Fru Pigalopp. Når hun smiler eller ler sin buldrende varme latter, som får dig til at smile...enten du vil eller ej...kan du være sikker på, at du er blevet smittet.
Det er næsten som om Fru Pigalopp bærer rundt på en usynlig sæk med smitsom glæde."

Så nu håber jeg bare, at Kirsten også bliver "smittet" med min glæde helt fra Holbæk til Vorbasse, for
 jeg er bare så glad for, at hun tænkte på mig :-)



11 kommentarer:

  1. Naiiii..... hvor er du heldig :) Og hvor var det sødt af Kirsten!

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, jeg er også bare helt vildt glad, for nu er min lille samling jo komplet...ja, altså det vil sige, der er vist også en med Fru Pigalopp og juleposten, så den kan jeg jo gå på jagt efter nu - man er vel samler ;-)

      Slet
    2. Det kan jeg godt forstå du er glad for, det er da også bare helt vildt skønt :) Der er også en med julepost - det er næsten den, jeg husker bedst...

      Slet
  2. Hej Laila
    Så vil jeg holde op med at kigge efter den til dig :-).
    Jeg købte et par bøger fra en genbrugsbutik forleden. Lidt med dig i tankerne. De er fra serien 'De små naturbøger'. Den ene hedder 'Rødkælkens have' og den anden hedder 'Egernskoven'. De er fortalt som historier, men med mange faktuelle oplysninger om dyrenes levested, føde m.m. Sig til, hvis du er interesseret. Så sender jeg dem til dig.
    Vh Lotte (www.lottesroom.blogspot.dk)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg eeeeelsker jo bøger, så dem kunne jeg rigtig godt tænke mig at høre mere om - sender du mig ikke lige en mail på kreauglen@gmail.com?

      Og hvor er det bare sødt af dig, at du sådan tænkte på mig :-)

      Slet
  3. Jeps - det er utroligt hvad man kan få igennem denne blog-verden. Og hvor meget man vil hjælpe hinanden. Dejligt og tillykke med den komplette samling. :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er bare skønt :-)

      Slet
  4. Hvor er det bare dejligt med blogland. Fandt dig gennem ævle bævle pga de mega fine perle fugle, som jeg helt bestemt vil lave til min datters værelse. Har lige meldt mig som fast læser af din fine blog. Knus Heidi

    SvarSlet
    Svar
    1. Velkommen til, Heidi - og tak, for rosen for mine perlefugle og min blog; det er altid rart at høre, når der er nogle, som kan bruge det, man laver ;-)

      Slet
  5. Ved du vil finde bogen, du nu mangle :-) vi ses på mandag, inden du skal ud og lave Blå Flag ture :-)
    Kram

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det håber jeg også...og jeg glæder mig SÅ meget til to ugers ture ude af huset :-)

      Slet

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...