mandag den 4. juni 2012

Pimpet bord og nye hynder

I weekenden fik jeg endelig lidt tid ved symaskinen - ih, det var skønt!

Jeg har bl.a. fået syet to hynder til Helenas små stole.

Hynderne er betrukket med stoffet fra Marianne, Mine Sy-sler, og orange bomuld med hvide prikker fra Stof 2000 (bagsiden). De fastgøres med lyserødt anoraksnor, som jeg havde i gemmerne. Fyldet er ekstra tykt pladevat - ligeledes fra gemmerne - så der er også blevet ryddet lidt op der ;-)

Helenas bord har også fået en lille makeover med hyldepapir fra Tiger - og det var faktisk det, som startede det hele og gav mig idéen til hynderne, for stoffet med blomsterbuketterne og hyldepapiret er bare så fint sammen!

Det fungerer rigtig godt med hyldepapiret, for det kan sagtens tåle, at man tørrer det over med en våd klud, når der har været uheld med tusch eller lillebrødre med snaskede fingre. Netop de ting har været årsagen til, at jeg ikke har kommet tapet på bordet, for selvom man lakerer det, så er det altså mere sart. Hyldepapiret har også den fordel, at det jo bare er et stort klistermærke, som kan tages af, når man bliver træt af det, eller bordet skal gå i arv til en af drengene, som nok ikke liiiige er til blomster.

Håber, at du kan bruge idéen :-)




Retro kaffestellet er købt hos Genbrugsmode.dk / Kagerne kan du se her

12 kommentarer:

  1. Hvor er Helenas bord blevet meget cool! Elsker hynderne, ja faktisk det hele. :-) hmmm øv jeg ikke har set det der selvklæbende hyldepapir, kunne godt bruge det på lillepigen's værelse, nu det skal laves om.

    Kram

    SvarSlet
    Svar
    1. Du må med i Tiger imorgen i frokostpausen ;-)

      Slet
  2. Hvor er det bare blevet fint!! Er helt sikkert på, prinsessen elsker det, og jeg glæder mig til at blive inviteret til te i morgen :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Nu nåede du jo ikke til teselskab idag, men de små var i hvert fald glade for at få læst godnathistorie af deres moster ;-)

      Vi ses på lørdag!

      Slet
  3. wauw det ser godt ud, jeg skal da vist et smut i tiger efter hyldepapir til forskellige projekter :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Lotte - jeg overvejer også, om jeg ikke skal et smut forbi Tiger imorgen og have en rulle af de andre designs, for det er altså dødsmart og kan bruges til mange sjove ting :-)

      Slet
  4. Fed ide med hylde papiret - har forelsket mig i et nyt hvidt bord i gammel stil til kreahjørnet, men har allered overvejet om jeg skal pimpe det lidt med tapet, men det er jo lidt drastisk, men hylde papiret er jo lige til at fjerne igen :)

    Man kan vel egentlig også bruge hyldepapir på en dør? fik lige en ide til ungernes værelser tror jeg - manden er nemlig ikke meget for tapet ;)

    Kh Karina

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er ret fikst med det hyldepapir!

      Jeg tror sagtens, at du kan bruge det på en dør, og til 30,- for en rulle med 3 m er det jo også et fund til prisen :o) Hvis manden nedlægger veto, eller ungerne bliver trætte af det, er det jo også let at få af igen i forh. til tapet...

      Knus

      Slet
  5. Svar
    1. 1000 tak, Tina - Helena er også rigtig stolt og glad for det hele :-)

      Slet
  6. Tak for linket på mail!! Det er rigtig sjovt at se, hvad du har fået ud af stoffet. :)
    Det er blevet en rigtig lækker hynde! Og det er da smart med hyldepapiret på bordet.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, jeg tænkte nok, at du ville synes, at det var sjovt at se, hvad jeg havde brugt stoffet til ;-)

      Jeg har faktisk syet to hynder, men skyndte mig bare at tage billeder, da den første hynde var færdig, for der var lyset fint - ellers havde det nærmest regnet hele dagen og været mørkt som nat!

      Slet

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...