onsdag den 4. juli 2012

Kan man være mere heldig...

...end mig, der har Blå Flag naturvejledningsture i hele denne uge og næste uge, og derfor kan gå og hygge mig med sommerglade børn og voksne langs vores smukke fjord, mens andre sidder indenfor og sveder på deres arbejde :-)

Må dog tilstå, at jeg savner ungerne enormt meget, når jeg er ude sammen med andre familier som led i førnævnte ture, for jeg ved, at David og Helena ville elske at komme ud af fiske efter dyr på det lave vand eller jagte insekter med hjemmelavede insekt-støvsugere på strandengene, som to af turene i denne uge har budt på...

Tilgengæld gør det mig rigtig glad at se, hvordan naturens små mirakler kan fange både store og små, og at se voksne mænd blive som små drenge igen, når tålmodig jagt giver pote, og der bliver fanget en lille fisk i fangstnettet :-)

Stoltheden og kærligheden til denne jæger-og-samler-far lyste også ud af ansigtet på den lille amerikanske pige, som glad kom over til mig idag og fortalte "My daddy caught a baby fish!" For mit eget vedkommende var det fedt at kunne medvirke til, at deres besøg i Danmark gav gode sommerminder og billeder af familien ude i vandet med opsmøgede bukser og intens samvær med fjord, fangstnet, spande og to-vejs lupper som omdrejningspunkt samtidig med, at vi lige fik fastslået, at fisk altså ikke har ben at gå på og ikke kan græde, fordi de bliver væk fra deres familie, og det er jo rart at vide ;-)

Skulle du komme forbi Holbæk og omegn, så kan du finde programmet for mine ture her



10 kommentarer:

  1. Årh... Gid vi skulle til Holbæk altså!

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det kunne være så hyggeligt at møde dig i virkeligheden, og jeg er sikker på, at dine skønne unger ville elske at være med til nogle af mine Blå Flag aktiviteter :-)

      Slet
  2. det lyder som et rigtigt luksusjob du har dig, hvor fedt at kunne bevæge sig langs vandet i dette vejr og samme tid at se andres begejstring og stolthed over det du viser dem :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg HAR et rigtig godt job med meget frihed, og når vejret så også valgte at vise sig fra sin rigtig pæne side, ja så kan jeg altså ikke klage!

      Slet
  3. Uhhh det lyder simpelthen som en skøn måde at holde ferie på. Det kunne vi sagtens finde på at gøre et år, og så vil jeg da lige huske det her.
    Lækkert job du har dig :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Du siger bare til, søde, så skal I få jeres helt egen naturvejledertur :-)

      Slet
  4. Det er så skønt at følge dit arbejde over telefon og SMS... Når jeg nu sidde og sveder på kontoret og kigger på din tomme stol.

    Jeg er så glad for at de blå flag ture falder i brugerens smag, så vi igen til næste år kan lave nogle af dem igen!
    For det er så fedt at vi i Holbæk kommune har en naturvejleder, der lever og ånder for friluftslivet og at undervise og guide på en måde så selv vuggestuebørn forstå at kunne passe på naturen og dens dyr!
    Glæder mig til at se dig kort i morgen på kontoret før du daffer ud i drn friske luft! :-)
    Krammer til dig

    SvarSlet
    Svar
    1. ...og jeg sætter så stor pris på, at du er der, og at du interesserer dig for det, jeg laver - og så er du jo hamrende dygtig til at hjælpe med at lave reklame for mig ;-)

      Knus

      Slet
  5. Det er da bare det mest fantastiske at kunne arbejde udendørs i dette vejr - og så i så lækre omgivelser. Og så giver samværet med børn bare SÅ meget energi og livsglæde. SKØNT!

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, jeg kan ikke klage - og slet ikke over, at jeg ikke havde en tur idag med det vejr, for det er da bare for surt i forhold til de andre dage!

      Slet

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...