lørdag den 21. juli 2012

Svensk retro & Hjorth

I den forgangne uge har jeg været en tur i mine forældres sommerhus sammen med ungerne, så der har været dømt familiehygge for alle pengene sammen med mormor, morfar og moster :-) Manden har arbejdet, men nu har han også ferie, så det bliver rart at kunne lave noget sammen hele familien, indtil arbejdet igen kalder...

Manden har familie i Sverige, der har været så søde at tænke på mig i broderlandet, så de havde disse skønne stoffer med til mig - madrasbetrækket nåede jeg heldigvis at gafle, inden de ville smide det ud på den lokale genbrugsplads!

Vi var også et smut forbi et stort loppemarked i et gammelt Mercedes Benz værksted i Nykøbing Sjælland, og der faldt jeg for den lille Hjorth lysestage med hjorte. Den kostede 5 kr, og hvis du skulle komme på de kanter, så tjek lige Lions Club Odsherred for datoer for næste loppemarked, for der er virkelig mange fine ting og yderst rimelige priser, ja næsten spotpriser :-)

Gammelt madrasbetræk/Stof fra svensk genbrugsbutik

Gammelt svensk gardin m. frynser/lille pudebetræk




Dynebetræk/To tidligere gardiner 
Hjorth lysestage fundet til 5,- på Lions Club loppemarked i Nykøbing Sj.

6 kommentarer:

  1. Sikke nogle fine fund du har gjort... er ret vild med det grønne med blomsterne....

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Lone - det er også min favorit, hvis du altså mener det øverste grønne (det tidligere madrasbetræk) :-)

      Slet
  2. Sikke noget lækkert stof du har fået - jeg håber jeg snart skal til Sverige igen og får mulighed for at komme på loppis og i genbrugsbutikker.
    K.h.
    Christina

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, de har mange gode ting i Sverige for os retroelskere :-)

      Slet
  3. Virkelig fine stoffer du har fået dig. Lyder dejligt med ferie i Sverige, det har endnu tilgode:-)

    SvarSlet
    Svar
    1. 1000 tak, Dorthe - jeg har nu ikke været i Sverige blot på Sj. Odde, hvor min mands svenske familie også har sommerhus, men det fremgår jo ikke af mit indlæg, så jeg kan godt forstå, hvis du troede, at jeg havde været bortrejst ;o)

      Slet

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...