fredag den 24. august 2012

5-minutters DIY #2

Hos flere andre bloggere - bl.a. Barbara, Barbaras syslerier, og hos Karen Elisabeth, Arliana's - Hverdagens små fornøjelser - har jeg set nogle fine danserinder i papir, og dem har jeg længe villet prøve at gøre kunsten efter.

Og her er hun så "min" ballerina - ja, hun er altså Lis Paludans, da jeg faldt over et mønster til en danserinde i  Bo Bedre's Jule-Idébog af Lis Paludan ;-) Jeg har valgt at forstørre mønsteret til A3 størrelse, da det oprindeligt er en del mindre.

Materialer

  • Hudfarvet karton
  • Sort tusch
  • Papir - jeg har brugt prikket papir fra Minimega
  • Limstift
  • Saks/kniv
  • Snor - i dette tilfælde et neon-orange, smalt silkebånd
  • Evt. et klistermærke

Sådan gør du

  • Tegn din egen ballerina - eller brug silhuetter fra en billedesøgning på billeder af ballerinaer på Google eller Lis Paludans mønster
  • Klip ballerinaen ud - jeg har valgt at have en tydelig sort kant for at markere hendes former/positur lidt mere
  • Klip kjolen ud og klistr den på
  • Dekorér evt. kjolen med et klistermærke (jeg "lånte" en stjerne af Helena ;-))
  • Sæt snor i til ophæng

Og voila - en ballerina!

Min danserinde hænger nu i køkkenet i kanten af en MEGET rodet whiteboard tavle, hvor hun dækker et knapt så kønt hjørne med en grim skrue, så det er ren win win :-)



Det er da noget kønnere nu med en ballerina over ;-)

6 kommentarer:

  1. hvor er den sød og godt lavet :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Helle - jeg nyder også at kigge på den og i stedet for alt rodet på whiteboard tavlen ;-)

      Slet
  2. Hvor er den skøn... Alle de små dansepiger bliver forskellige - Jeg synes det er skønt at se :0)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er sjovt at se, hvor forskelligt udtryk de søde dansepiger får, alt efter hvilket papir mv., man vælger, og om de har ansigt eller ej - og 1000 tak for inspirationen :-)

      Slet
  3. Hun er da fin!! :)
    Du er god til at tegne!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Marianne - jeg har jo altså snydt lidt, da jeg har tegnet efter Lis Paludans tegning i Bo Bedre's jule-idébog - men jeg er faktisk god til at tegne og er også uddannet billedkunstlærer oprindeligt, så det kan da være, at det skinner lidt igennem ;-D

      Slet

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...