fredag den 3. august 2012

Cementskibet

Som jeg skrev i dette indlæg, så har vi været ude at bade ved et gammelt skibsvrag, der ligger tæt under land på Kattegat-siden af Gniben, den alleryderste spids af Sjælland. 

Skibsvraget er en lægter bygget af jernbeton og ser derfor ikke ud som almindelige skibe, der jo sædvanligvis er bygget af stål og jern eller træ. Skibet strandede d. 30/12-1947, og har altså ligget der siden, men det går forståeligt nok mere og mere i stykker ved elementernes påvirkning ;-)

Netop, fordi det ligger der, er der nærmest opstået et lille rev, hvor der er meget lavt og fin sandbund og derfor ideelt at bade med små børn. Eneste minus er at strømmen også er stærk omkring vraget, og derfor føles vandet altid koldere end de andre steder på Sj. Odde, hvor vi også plejer at bade, når vi er i mine forældres sommerhus.

Selvom vi ikke badede der så længe, så kan I nok se på billederne, at ungerne hyggede sig :-)

Jeg har snart kun minderne tilbage af denne sommerferie, da arbejdet igen kalder i næste uge, så de sidste dage nydes sammen med min søster, der er kommet på miniferie...og ja så er der sørme også Spirefestival torsdag-lørdag stort set i min baghave med trash metal musik udendørs til kl. 02.00 - hvem sagde, at det er så fredeligt at bo på landet, for lige nu føles det sgu ikke sådan!!!!

God weekend - og velkommen til alle de nye læsere :o)

Og hvis du tænker, at der mangler en, når du ser billederne, så er det fordi mindstemanden, Filip, blev passet af mine forældre, mens vi badede ;-)




6 kommentarer:

  1. Hvor ser det skønt ud! og jeg glæder mig til at se dig på din pind på arb lige om lidt :-)
    Kæmpe knus herfra

    SvarSlet
    Svar
    1. Glæder mig også til at se dig igen Rikke-pigen og til at få "gokket" lidt igen ;-)

      Knus

      Slet
  2. Det ser godt nok ud til at være et perfekt badested for børn! Men det er da ærgerligt med den strøm! Børnene ser nu til at klare det koldere vand fint. :)

    Sådan en festival kunne man måske godt gå hen og blive lidt træt af!! :D
    Hells Angels plejede af have deres "borg" et par huse fra vores, og én gang om året holdt de en kæmpe fest med ekstrem larm indtil næste morgen, hvor de så brugte formiddagen på at finde ud af, hvem der havde den mest larmende motorcykel. Nu ved jeg egentlig ikke, om det var det, de lavede, men det lød sådan.
    Det var en smule irriterende, men når det kun var den ene gang om året, at vi hørte og så noget til dem, var det faktisk i orden. Der var næsten heller ingen indbrud i området dengang, så vi satte næsten helt pris på dem - næsten. :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er et super sted til børn, fordi der er så lavt og fin sandbund, så kulden må vi leve med ;-)

      FUCK, hvor er jeg træt af Spirefestivalen - lige nu er de igang med trash metal - og i nat larmede de så meget med musikken, at jeg blev holdt vågen fra kl. 01.20 til omkring kl. 02.30, hvor de endelig stoppede for forstærkerne og kvalte idioten, der i sin brandert stod og jam'ede (og nej det lød IKKE godt) og råbte "Er I med derude?!" :-(

      Nu er jeg jo selv kommunalt ansat, så der er vist en "kollega", som skal få lov til at høre de optagelser, jeg har lavet med mobilen, hvor man kan høre, at de på ingen måde har dæmpet sig mellem kl. 24.00-02.00, som tilladelsen lyder på, for det gider jeg ærlig talt ikke at finde mig i år efter år!

      Slet
  3. Hov! Jeg glemte lige...
    Og mange tak for stoffet! Det er rigtigt fint!
    Og sikke en fin detalje med uglen på kortet. :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Selv tak - det er bare så fint det hele og 1000 1000 tak for Pinocchio-stoffet (wauw det ord måtte jeg altså lige google, for det er sgu da svært at stave til!):-)

      Uglen er en del af et stempelsæt fra Panduro Hobby, som jeg er rigtig glad, da jeg jo elsker ugler ;-)

      Slet

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...