fredag den 31. august 2012

Et lille tapetprojekt

Det er ikke meget krea, det bliver til i øjeblikket, da jeg ærlig talt ikke har energi til særlig meget, når jeg kommer hjem fra arbejde, og ungerne er lagt i seng...men et lille tapetprojekt har jeg da fået lavet.

Det er en billedramme købt i Ikea for læææænge siden, som jeg/vi aldrig har fået taget os sammen til at få hængt op og fyldt med billeder af ungerne, men hvis den fik lidt tapet, så kunne det jo være, at incitamentet til at få hængt den op, var større, så som sagt så gjort!

Tapet er fra min store retrotapetpakke, og det passer perfekt i farven til de 3 glastavler i henholdvis pink, grøn og blå, som ungerne har hængende med info, som jeg skal huske - fx hvornår de skal på tur med børnehaven, vaccineres el.lign.; Filips er grøn, Davids er blå, og Helenas er pink, for det kræver jo noget logistik, når man har tre små børn, og ellers plejer jeg at tage et billede med min telefon, hvis der er hængt seddel op, om noget de skal, når jeg henter dem, for sådan husker jeg som regel også på det ;-)

Hvordan holder du styr på dine børns aftaler?


6 kommentarer:

  1. Er sikker på at rammen bliver endnu finere med billeder af ungerne :) God ide´med en tavle til dem hver. Her har vi en papirskalender hvor alt bliver noteret, og sedlerne hænger i en klips på væggen. Det virker fint for os :)
    God weekend.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det tror jeg også - nu skal jeg bare have udvalgt, hvilke billeder, der skal i rammen og få dem printet!

      Sjovt at høre om folks forskellige huskesystemer; så længe de virker for dem, der bruger dem, så er det jo egentlig det vigtigste, ik' ;-)

      Slet
  2. Jeg kører efter en lidt kedelig fam. Kalender, men det kniber da at med at få plads til det hele. Fin id'e og fin blog

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, jeg får også fyldt alt for meget på en alm. kalender, så derfor fik vi glastavlerne, som fungerer rigtig godt - og også 1000 tak for din søde kommentar, Kristina :-)

      Slet
  3. Det er blevet en fin ramme!
    Motivet i baggrunden er også flot. Er det stof?

    Jeg har ikke rigtig styr på noget, for det meste har jeg bare i hovedet. Og når min mand også deltager en masse, har han jo svært ved at se, hvilke informationer jeg gemmer på. :)
    Så nu, hvor barn nr. 2 lige er begyndt i vuggestue, er det vist tid til, at vi også får en tavle af en slags!
    Vi har da sådan en pap-årskalender, hvor lægeaftaler og fødselsdage lige kan klemmes ind, men til en familie på fire går det ikke rigtigt længere.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, jeg går også og bliver mere og mere glad for den, jo mere, jeg går og kigger på den :-)

      Ganske rigtigt spottet er det stof, som rammen ligger på (det er et hjemmesyet juniorbetræk med hver sit stof på for- og bagside, som jeg har købt hos detdumanglernu.dk).

      Fordelen ved glastavlerne er, at det er synligt for alle, hvad vi skal huske - og så er det også hyggeligt, at man kan have skiftende "udstillinger" med ungernes tegninger, da de er magnetiske :-)

      Slet

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...