tirsdag den 21. august 2012

Fugle og legetøj

Så er der kommer nye lækkerier i form af retrobørnestoffer til samlingen :-)

Som jeg fortalte om i dette indlæg, så havde jeg bestilt to stykker kopi-fuglestof hos Marianne, Mine Sy-sler. De er nu kommet og nøj manner, hvor er de fine!

Jeg har et lille stykke af de originale retrofugle i den orange version, som jeg vandt i Lines give away. Her er fuglene større end i Mariannes udgave, men jeg er vild med den mindre størrelse, da de passer perfekt til det sengetæppe, jeg har planer om at sy til Filip. Vægfarven på den ene væg i hans værelse er også (helt tilfældigt!) præcis den samme som den grønne bundfarve på de blå fugle, så det kunne ikke være bedre!

Jeg går stadig og overvejer, hvad de lilla fugle på den blå baggrund skal bruges til, men jeg tror, at de ville være ret fine som en nederdel til Helena...men det må tiden vise ;-)

Det fine gule stof med legetøjet har jeg købt hos Mia, Made by Mia Hansen. Jeg har været forelsket i det, lige siden jeg så et indlæg hos Line, Xo Ein Ding, hvor hun havde applikeret dukkevognen på et par af Frejas bukser, så da Mia satte et stykke til salg, slog jeg straks til :-)

Legetøjsstoffet er en noget kraftigere kvalitet end mange af mine andre retrobørnestoffer, da det oprindeligt har været brugt som et gardin, så en del af det ender nok som pude, og så tror jeg, at jeg skal prøve at applikere et motiv på - ja, hvad?

Motiverne er ret store, så det i sig selv sætter jo sine begrænsninger, og så er jeg lidt i tvivl, om mine unger ikke er blevet for store til at have tøj med den type af applikation på, så måske er en frugtpose a la Mias et bedre bud - eller måske noget helt tredje...

Har du nogle gode idéer til, hvad jeg skal bruge legetøjsstoffet til?




9 kommentarer:

  1. hvor er det fint, jeg er ikke den store tilhænger af børnestof, men det med fuglene er rigtig flot :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, jeg er også ret vild med fuglene - det er nok en arbejdsskade fra mit job som naturvejleder ;-)

      Slet
  2. Hvor er det dog bare nogle lækre ting du har fået fingrene i. Glæder mig til at se hvad du får ud af dem!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Maria - jeg glæder mig også til at få lidt tid ved symaskinen, så jeg kan få brugt nogle af alle de fine stoffer, jeg snart har fået samlet :-)

      Slet
  3. Dejligt at se at stoffet er kommet frem, og at du kan lide det. :)
    Jeg glæder mig også rigtig meget til at se, hvad det ender med at blive.

    Legetøjsstoffet kan blive til en fin pose, du ved sådan en "tote bag". De er gode i lidt kraftigt stof, og i en børnestørrelse kan den bruges både til at tage ud af huset og til legetøjsopbevaring.
    Du kan også beklæde et lærred med det, så det bliver til et fint billede til børneværelset.
    Så løb jeg tør for idéer... :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er SÅ glad for det, og 1000 tak, for dine gode idéer til, hvad jeg kan bruge legetøjsstoffet til :-)

      Slet
  4. Tænkte, at du måske kunne være interesseret i dette link: http://ulla-lullaby.blogspot.dk/2012/08/70er-brne-juniorbetrk-til-salg.html Hun har juniorsengetøj til salg i samme fuglemønster, som du viser her i indlægget.
    Kh Lotte (www.lottesroom.blogspot.dk)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hvor er det sødt af dig at tænke på mig, Lotte, men må indrømme, at jeg synes, at det er noget pebret med en startpris på 700,-+porto...men prisen på børnestoffer er selvfølgelig høj, så helt vildt er det nok ikke, men tanken om at skulle brænde så mange penge af på en gang og så på et gammelt dynebetræk er nu alligevel lidt utænkelig for mig ;-)

      Slet
    2. Også for mig, men syntes du skulle se det :-)
      Kh Lotte

      Slet

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...