mandag den 6. august 2012

Loppefund

Lørdag var jeg et smut i Nykøbing Sj. sammen med min søster og ungerne.

Jeg måtte selvfølgelig et smut ind i alle genbrugsforretningerne og til Lions Club Odsherreds loppemarked, hvor jeg fandt denne portion bøger og et fint gammel tegnehæfte med skabeloner i pap til den samlede sum af 20,-.

Som jeg tidligere har omtalt her på bloggen, så elsker jeg jo bøger :-) Mine øjne faldt derfor straks på de to gamle DODO-hæfter fra 70'erne, som jeg har flere af. Fælles for dem alle er, at de er købt til billige penge i forhold til, at jeg flere steder har set dem til 30,-/hæftet, og det er jo skønt!

Jeg har allerede læst de to "nye" DODO-hæfter sammen med David og Helena, og jeg er specielt vild med "egerndrengen rødtjavs", som har de sødeste tegninger :-) Jeg har nu også lidt en svaghed for egern, da jeg på et tidspunkt har haft en egernunge i pleje, som desværre ikke overlevede, men den gav mig en unik indsigt i deres adfærd og kommunikationsform.

Det gamle tegnehæfte er også rigtig fint - tror, at det må være fra 60'erne - og jeg er imponeret over, at det kun er giraffen, som er gået lidt i stykker, når man kan se, at skabelonerne har været flittigt brugt af de tidligere ejere. Jeg er sikker på, at det også kommer til at vække lykke hos mine unger, som er rigtig glade for at tegne.

Dagens andre loppefund var nu også ret fine, da jeg kan huske, at jeg har haft nogle af pixibøgerne, bl.a. Ingers undulat, da jeg var barn, og Helena er ved at lære klokken, så derfor passede "Mille Mus lærer klokken" jo fint til det formål. Så alt i alt var jeg godt tilfreds med dagens loppefund, selvom der ikke var kommet så meget nyt, siden mit sidste besøg på Lions Club loppemarkedet - men det afhænger selvfølgelig af øjnene, der ser, og hvad man er på jagt efter ;-)


2 kommentarer:

  1. Der var du heldig! Jeg er selv vild med dodo-hæfterne og havde rigtig mange som barn - jeg må lige tjekke om min mor har gemt dem:-)
    K.h.
    Christina

    SvarSlet
  2. Ja, jeg synes også, at det var en ok fangst :-) Håber, at din mor har gemt Dodo-hæfterne, for de er bare så fine!

    SvarSlet

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...