fredag den 17. august 2012

Lotus ♥

Skålen her behøver nok ikke meget præsentation, for det er selvfølgelig en af de nye Lotus skåle fra Lucie Kaas, der nu er flyttet ind hos os :-)

Den nye Lotus skål er lavet i keramik, og det fine mønster, designet af Arne Clausen i 1963, er trykt på.

Arne Clausen var ansat som dekoratør på den norske fabrik Cathrineholm, og han er ophavsmanden til Lotus mønsteret, som prydede en lang række af Cathrineholms produkter. Lotus mønsteret har også været brugt på en række produkter fra danske Lyngby Porcelæn.

Jeg har købt skålen hos ZANE, som havde fin og hurtig service, og det er den næststørste skålstørrelse med en diameter på 24 cm. 

Kvaliteten er fin, og selvom den ikke er i emalje, som de oprindelige Lotus ting, så elsker jeg min nye Lotus skål og dens blå farve, der pynter i vores køkken :-)

Jeg skal ikke udelukke, at jeg på et tidspunkt kommer til også at eje en af de "rigtige" Lotus skåle, men indtil da nyder jeg nu meget at se billeder hos Marianne, Mine Sy-sler og Mia, Made by Mia Hansen, der også er tossede med Lotus ;-)

God weekend!




7 kommentarer:

  1. Hvor er den bare flot! Den er vist lige rykket ind på min ønskelistes top 3 :)

    SvarSlet
  2. :-) tillykke søde Laila!
    Glæder mig til at se den, med fingerne.

    Ses mandag

    SvarSlet
  3. Uha det er bare sådannet en fed skål... den står øverst på min ønskeseddel ;-)

    SvarSlet
  4. Jeg har også handlet hos Zane, købte dog den lillebitte i gul, da jeg havde de andre på vej med posten...den er så smuk din blå udgave.
    KH Mia

    SvarSlet
  5. Det er altså en lækker blå farve!!
    Jeg kan også rigtig godt lide keramikskålene! Det bliver sandsynligvis noget, der står på min ønskeseddel til jul. Det er jo noget der mangler i min lotussamling!! :D

    SvarSlet
  6. Uhh ja den ønsker jeg mig også - BIG TIME!!! Bare i gul :)))) og da selv manden synes den er flot, så kommer den bestemt øverst på ønskesedlen til jul ;) hvis jeg altså ikke får givet mig selv den inden, he he... ønsker mig den i samme str som din :)

    Har du set at du har fået en stribe mails fra mig??? :)

    Kh Karina

    SvarSlet
  7. Kan kun sige, at jeg glæder mig til at se, om I også får, hvad I ønsker jer, og at det er skønt at høre, at der er andre end mig, der synes, at Lotus anno 2012 også er et flot design :-)

    Mange hilsner
    Laila

    SvarSlet

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...