onsdag den 15. august 2012

Soveand #2

Endnu en soveand har set dagens lys :-) 

Ligesom Filips soveand er den syet efter mønster af Lis Paludan i BO BEDRE'S Børnenes Idébog, og denne gang er den til en kollegas barnebarn. 

Min kollega, Helle, ved nemlig, at jeg har en svaghed for retrostoffer, så derfor havde hun været på jagt i kasserne på loftet og fundet to skønne gule dynebetræk, som hun kom med til mig i sidste uge! Det var bare så sødt af hende at tænke på mig, så derfor ville jeg selvfølgelig gerne sy en soveand til hendes barnebarn til gengæld - og det er da lidt sjovt, at han nu kommer til at putte med en soveand syet ud af mormors gamle sengetøj, ik' ;-)

Kroppen er syet ud af noget af Helles gule dynebetræk, mens forsiden af næbbet er syet ud af retrostof, som jeg vandt i Lines give away. Bagsiden af næbbet og fødderne er syet ud af retrostof købt hos Mormors Genbrug. Jeg elsker kombinationen af den gule, brune og orange farve - for den er tilpas retro uden at være for meget, og så er der altså noget særligt ved gule ænder :-)

Soveanden er syet på næsten samme måde som Filips, så hvis du gerne vil have nogle tips til selv at sy en soveand, kan du læse indlægget om Filips soveand - det eneste anderledes er, at jeg har tilføjet et symærke med "Handmade by Gdowski", og det behøvede min den mindste jo ikke, da han godt ved, at den har mor lavet...

Nu glæder jeg mig bare til at give den til Helle og høre, hvad hun synes om den!


10 kommentarer:

  1. Hvor er den SKØN!!!!! :) Den kan da KUN bringe lykke ;)

    Kan du evt lokkes til at tegne mønsteret af og sende til mig sammen med et stykke af det gule stof??? jeg er ved at samle sammen til et gult og lyserødt hyggetæppe, i retrostoffer!!!?! til stuen, og det ville passe perfekt sammen med de andre jeg har fået samlet :)

    Kh Karina

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, jeg er også rigtig glad for resultatet - har sendt dig en mail, som svar på resten ;-)

      KH
      Laila

      Slet
  2. Hvor er den bare blevet lækker :-) Helle kan kun elske den og hendes barnebarn det samme!
    Krammer til dig :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, søde Rikke - Helle blev i hvert fald rigtig glad, da hun fik den idag, så nu er jeg spændt på at høre, hvad hendes barnebarn siger (hun skal passe ham i denne uge, så det var jo perfekt timing) ;-)

      Slet
  3. Den er jo ikke mindre end fantastisk!! Og hvor er det en skøn farvekombination du har lavet den i. Den skal jeg da vist prøve kræfter med :-)
    Kh Line

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var sødt sagt, Line - og jeg kan kun sige, at du må prøve at sy en selv, for mønsteret er nemt at gå til, forholdsvis hurtigt, og så har den altså bare et sødt udtryk :-)

      Slet
  4. Hvor er den fin. Vil du lave en på bestilling?

    SvarSlet
    Svar
    1. 1000 tak, skal du have :-)

      Og nej, jeg laver desværre ikke ting på bestilling, da jeg synes, at det er svært at prissætte håndarbejde, så derfor har jeg indtil videre kun byttet for ex. andre retrostoffer. Desuden går tiden jo også fra mine tre små bukkebruser, så derfor er jeg påpasselig med, hvad jeg siger ja til, hvis du forstår, hvad jeg mener, for ellers kunne jeg jo hurtigt blive opslugt og bruge al min sparsomme fritid ved symaskinen ;-)

      Slet
  5. Er der mulighed for at købe mønstret af dig. Christina.v.rasmussen@hotmail.dk

    SvarSlet
  6. Første gang jeg så denne sovende and var i starten af halvfjerdserne, dengang syede min søster en til min niece i frotte ... Måske det var sådan den oprindelig var vist.

    SvarSlet

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...