mandag den 10. september 2012

Nøglesnor med neon

I weekenden fik jeg igen lidt tid ved symaskinen, og det er blevet til denne Liberty nøglesnor med neon detaljer fra mit indkøb hos Betty P.

Liberty stoffet har jeg arvet efter en gammel dame, ligesom det jeg brugte til min søsters bare-fordi-gave. Jeg kender ikke navnet på dette Liberty design, men synes, at det er så smukt i al sin enkelhed - måske kender du det?

Farvekombinationen er rigtig skøn og inspireret af Didde-Louises nøglesnor, men jeg er ikke helt tilfreds med resultatet, da den tykkere sytråd drillede mig, dvs. det virker fint på forsiden, men bagsiden bliver ikke særlig køn :-(

Jeg prøvede først at have den tykke sytråd både i over- og undertråd, men det fungerede slet ikke, så jeg skiftede over til en alm. tykkelse sytråd i undertråden. Det fungerede bedre, men syningen ser noget klodset ud bagpå, så i stedet for at blive til en gave, så bruger jeg den nu til min elektroniske nøglebrik på arbejdet.

Har du nogle idéer til, hvordan syningen bagpå kan blive bedre, når man bruger det tykke sytråd?

Jeg er nemlig ret vild med den markante stikning, som det tykke sytråd giver, men synes også, at det er lidt øv, hvis det kun kan bruges til projekter, hvor man ikke i samme grad ser bagsiden som ved en nøglesnor...

Fint tilbehør til min nøglebrik på arbejdet
Grimme syninger bagpå - men fine farver sammen ;-)

4 kommentarer:

  1. Uden at være helt sikker - så tror jeg måske det er Wiltshire (mønstret på stoffet)...

    Og til det med undertråden, så tror jeg måske du skal se lidt på trådspændingen?

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, jeg har også luret på, om designet er Wiltshire, men synes alligevel, at der er lidt forskelle (det er svært at se på det lille udsnit på nøglesnoren...)

      Må vist prøve mig lidt frem med trådspændingen, som både du og Heidi foreslår herunder, for jeg giver ikke op endnu med mit fine neon sytråd ;-)

      Slet
  2. Super lækker farvekombination- og dte med tråden er vist lige en undertråd der skla være strammere eller overtråd der skal være løsere. Knus Heidi

    SvarSlet
    Svar
    1. 1000 tak Heidi - og tak for tippet! Så skal jeg bare lige lure, hvor jeg får indstillet trådspændingen, for det har jeg aldrig pillet ved...gad vide, om det er mellemstemanden, der har været på spil og pillet, uden mor så det - det skulle nemlig ikke undre mig, og jeg har ikke oplevet den slags problemer før :-D

      Slet

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...