fredag den 21. september 2012

Onion med neondetaljer

Jeg har haft en lettere hektisk uge med travlt på arbejde og både aftenmøder og møde i børnehaven, så puha det er rart, at det endelig er blevet weekend!

Oven i hatten er der også syge børn herhjemme, da Helena har fået en allergisk reaktion efter et myggestik, så hendes ene hånd er hævet til dobbelt størrelse...og Filip er blevet meget forkølet med hoste og snot, så han er sur og ked af, hvilket man godt kan forstå, hvis man selv har prøvet at være så snottet, at det bare vælter ud af både næse og øjne :-( Så dagen idag er gået med at have syge børn hjemme og en tur til lægen...

Heldigvis fik jeg også tiltusket mig lidt tid ved symaskinen idag, så Helena kunne få lidt nyt vintertøj: et par skønne bukser efter mønsteret Onion 20022. Bukserne er syet i blødt bomulds chambrey fra Stof & Stil og pimpet med tittebånd og grosgrainbånd i farven neon koral fra Betty P.

Liningen er lavet højere end det oprindelige mønster og pyntet indvendigt med retrostof fra mit køb hos detdumanglernu.dk. Jeg har valgt at sætte elastik i buksebenene i stedet for en fast kant, da de så kan bruges til at vokse lidt i ;-)

Jeg elsker bare dette buksemønster, da det udover at have nogle fede detaljer, er nemt at sy og sidder supergodt på mine unger, så hermed en varm anbefaling, hvis du går og leder efter et godt mønster.

Helena elsker heldigvis også sine nye bukser, så nu er der grønt lys for at sy lidt mere til prinsessen 


11 kommentarer:

  1. Du har lavet det virkelig fint med retrostoffet indeni. Knus Heidi

    SvarSlet
    Svar
    1. 1000 tak :-) Jeg er også blevet rigtig glad for detaljen med retrostoffet i liningen, som lige giver det sidste, hvis du spørger mig ;-)

      Slet
  2. Hvor er det nogle fine bukser. Er helt vild med neon pimping og den skønne blomstrede linning

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, skal du have Line - jeg er blevet lidt vild med neondetaljer og synes, at det fungerer supergodt i kombi med retrostoffet og denim, for så er det knap så 80'er (har været der - kommer der aldrig igen!!!)

      Slet
  3. Fede bukser! Dem ville jeg da også gerne ha' i en størrelse "voksen" ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. :O) Tror ikke, at de findes i en voksenversion, men det kunne være fedt, for det er ikke rigtig godt mønster, der sidder virkelig godt

      Slet
  4. Årh hvor er de flotte!! Jeg vil også :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Til dig selv eller lillepigen ;-)

      Slet
    2. Til mig! Megagod ide ;-)

      Slet
  5. Sikke nogle lækre bukser!!

    Forhåbenlig er det slut med sygdom hos jer nu?

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, søde - og jo det hjælper på det, men på denne tid af året slipper man vist ikke for snot og hoste, for det er svært for ungerne at vænne sig til, at de skal have mere tøj på og huske at lyne jakken, når de er ude at lege i børnehaven (og pædagogerne husker dem bestemt ikke på det hmmmm!).

      Slet

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...