søndag den 30. september 2012

Vil du med i skoven?

I dag pakkede min søster og jeg ungerne sammen til en lille impulsiv skovtur i en af mine yndlingsskove, Hønsehalsskoven, som ligger knap 3 km fra, hvor vi bor.

Vi tog et par rugbrødsboller og drikkedunke med, og så gik vi en dejlig tur i skoven, hvor vi så på både dyr og efterårstegn og holdt en lille frokostpause på Sletten med udsigt over Isefjorden og skoven.

Sikke meget man kan se på sådan en lille tur - specielt når moderen stopper op hver meter og siger "Naaaj, se hvad jeg har fundet!", for man er vel ikke tingfinder og naturvejleder for ingenting :-D

Årringe/Karl Johan/Myretue/Skovflåt
Ungerne med deres elskede "Mosti" (moster) i hånden 
Blomkålssvamp/Skarnbasse/Fine pletter=svamp på bladene
På vej ned til Sletten
Vi spiser mad/Ved Isefjorden/Under de væltede træer/En glad Filip :-)
Firben/Græshoppe
Grævlingegrav/"Hallo Grævling - Er du hjemme?"
Et af skovens mange store gamle træer - her en bøg

2 kommentarer:

  1. Åhhh. Det ser så hyggeligt ud og sikke en fin blomkålssvamp.
    Den har jeg kun haft held til at finde en eneste gang.

    SvarSlet
  2. Det var det også, Tove :-)

    Jeg har fundet blomkålssvamp før og synes, at det er sjovt at støde på den slags svampe - specielt, når jeg har børn med på tur - for de er så fine eksempler på naturens mangfoldighed.

    SvarSlet

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...